Nowy Stralis X-WAY od Iveco również do eksploatacji w lekkich warunkach terenowych
IVECO zapowiada nowy pojazd ciężarowy przeznaczony do eksploatacji również w lekkich warunkach terenowych: Stralis X-WAY, o najwyższej ładowności w swojej klasie, został wyposażony w najnowsze rozwiązania technologiczne, które zapewniają mu niższe zużycie paliwa.
W piątek 2.06.2017 r w fabryce IVECO w Madrycie odbyła się ceremonia wręczenia Złotego Medalu programu World Class Manufacturing, w której uczestniczyli Sergio Marchonne, Prezes CNH Industrial, Richard Tobin, Dyrektor Generalny CNH Industrial, oraz Zarząd CNH Industrial.
To ważne wydarzenie stało się okazją do prezentacji całkowicie nowego modelu, którego wprowadzenie na rynki europejskie planowane jest na wrzesień: IVECO przygotowuje Stralisa X-WAY, który podnosi poprzeczkę dla ciężkich pojazdów terenowych, oferując najwyższą ładowność w segmencie. Model ten łączy w sobie najskuteczniejsze technologie obniżające zużycie paliwa i technologie bezpieczeństwa firmy IVECO z najsolidniejszym podwoziem marki.
Pierre Lahutte, Prezes Marki IVECO: – „Stralis X-WAY oferuje całkowicie nowe możliwości realizacji zadań, z którymi wiążą się bardzo szczególne wymagania. Zaprojektowany do eksploatacji na drogach i w lekkim terenie, nowy X-WAY łączy w sobie legendarną wytrzymałość podwozia Trakkera ze wszystkimi funkcjami bezpieczeństwa i oszczędnością paliwa oferowanych w Nowym Stralisie. Charakteryzuje się tymi samymi osiągami i komfortem, co nasze najbardziej zaawansowane długodystansowe ciężarówki, takie jak ostatni XP, w połączeniu z solidnością naszych najbardziej wytrzymałych pojazdów terenowych. Dzięki X-WAY nasi klienci mogą być spokojni, że dadzą radę zrealizować każdą dostawę, pokonując „ostatnie metry” nawet w przypadku nierównego i trudnego terenu placu budowy. Wysoka wydajność, bezpieczeństwo i doskonałe TCO również w zastosowaniu terenowym – tego właśnie klienci mogą oczekiwać od naszego najnowszego pojazdu.”
Stralis X-WAY stawia poprzeczkę wyżej dzięki wyjątkowo niskiej masie własnej pojazdu. W połączeniu z wytrzymałym podwoziem uzyskano najwyższą ładowność w tej kategorii pojazdów. W wersji Super Loader (SL) z napędem 8×4, osiągnięto najniższą na rynku masę własną wynoszącą 9 ton.
Szeroka oferta niezwykle wydajnych silników, dostępnych w trzech pojemnościach (9, 11 i 13 litrów), zapewnia możliwość dobrania rozwiązania odpowiedniego do potrzeb klienta. Wszystkie silniki charakteryzują się dużą oszczędnością paliwa i wysokimi osiągami. Technologia oczyszczania spalin Hi-SCR, bez układu EGR i bez konieczności regeneracji filtra cząstek stałych podczas postoju, znacząco redukuje emisję zanieczyszczeń i zwiększa oszczędność paliwa, obniżając jednocześnie koszty eksploatacji. Stanowi to szczególną zaletę w przypadku obsługi placów budowy, które często znajdują się w obszarach miejskich.
Zaawansowana technologia, długie okresy między przeglądami oraz wytrzymałość Stralisa X-WAY pozwalają osiągnąć znaczące oszczędności w zakresie obsługi serwisowej. Elementem zmniejszającym koszty jest na przykład układ hamulcowy, w którym zostały zastosowane tarcze o podwyższonej trwałości. W połączeniu z wyjątkowo niskim zużyciem paliwa osiągnięto niezwykle niski całkowity koszt posiadania.
Wśród technologii obniżających zużycie paliwa znajdują się najnowsze systemy, takie jak system HI-CRUISE czy inteligentny osprzęt silnika SMART. Dzięki nim udało się osiągnąć redukcję zużycia paliwa o 11,2%, potwierdzoną w wersji XP przez TÜV SÜD, jedną z wiodących światowych organizacji technicznych.
Modułowa konstrukcja Stralisa X-WAY zapewnia najwyższą elastyczność podczas dostosowywania pojazdu do specyficznych wymagań klienta. Pojazd występuje jako podwozie oraz ciągnik siodłowy; z różnymi rozstawami osi; wysokościami zawieszenia. Może być wyposażony w szeroką ofertę silników, skrzyń biegów oraz napęd hydrostatyczny Hi-Traction. Wiele opcji wyposażenia dodatkowego, wytrzymała konstrukcja i niska masa własna pozwalają skonfigurować pojazd przeznaczony do różnorodnych zadań.
Stralis X-WAY oferuje również duży wybór kabin: krótka kabina AD (Active Day) z niskim dachem, kabina sypialna AT (Active Time) z niskim lub średnim dachem, a dla najwyższego komfortu kabina sypialna AS (Active Space), zaprojektowana specjalnie dla nowego Stralisa XP ważna szczególnie w ruchu długodystansowym. Wszystkie kabiny zapewniają komfort i bezpieczeństwo zarówno na dłuższych odcinkach, jak i przy trwających krócej zadaniach terenowych, wiążących się z odbiorem lub dostawą ładunków na plac budowy.
Pojazd produkowany jest w fabryce IVECO w Madrycie, pierwszym zakładzie produkcyjnym Grupy CNH Industrial, który osiągnął złoty medal w programie World Class Manufacturing, co oznacza jeden z najwyższych standardów zintegrowanego zarządzania fabrykami i procesami.
Stralis X-WAY wejdzie do sprzedaży w całej Europie we wrześniu 2017 r. Międzynarodowa premiera odbędzie się w trakcie 14. edycji Solutrans, targów transportu miejskiego i drogowego, które odbędą się w dniach 21-25 listopada w Lyon Eurexpo. Stralis X-WAY będzie walczył o prestiżowy tytuł „Samochodu Ciężarowego Roku 2018”.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.