Nudzi Ci się jechanie za ciężarówką? Pooglądaj sobie reklamy! Ekrany E-Ink z reklamami na naczepach
Niemiecka firma RoadAds Interactive opracowała panele E-Ink montowane z tyłu samochodu ciężarowego. Na ekranach wyświetlane mogą być treści reklamowe i informacyjne. Czy taka reklama działa? Według danych statystycznych przyciąga 2,5 razy większą uwagę niż billboardy na poboczu dróg.
Projekt ten został stworzony przy współpracy z koncernem Mercedes-Benz i firmą Visionect.
Panele składają się z czterech zabezpieczonych przed wilgocią i kurzem, wykonanych wg standardu IP65 32-calowych monitorów E-Ink o rozdzielczości 1440 x 2560 pikseli, połączonych w jeden duży ekran o wymiarach 0,9 m x 1,5 m. Są one podłączone do akumulatora samochodu i nie wymagają dodatkowego zasilania. W przeciwieństwie do ekranów LED lub LCD, wyświetlacze E-Ink nadają obraz bez odblasków, nie emitują bowiem bezpośredniego światła, które w nocy mogłoby oślepić kierowców jadących za ciężarówką.
Każdy moduł ekranu wyposażony jest w system GPS, a także system transmisji danych 4G i Wi-Fi. GPS określa położenie ciężarówki z dokładnością do 5 m, przez Internet łączy się z lokalnymi sieciami reklamowymi i emituje ogłoszenia i reklamy przez serwer RoadAds. Tak więc kierowcy mogą zobaczyć reklamę pobliskiej kawiarni czy hotelu. Oprócz reklamy ekrany można użyć również do transmisji różnych informacji w czasie rzeczywistym, np. dane o wypadkach drogowych, korkach, prognozy pogody itd.
Firma RoadAds Interactive już przyjmuje zamówienia na panele. W ramach pilotażowej (i reklamowej) kampanii pierwszych 5 ciężarówek z ekranami E-Ink wyjadą w trasę w listopadzie 2016 roku. Do czerwca 2017 roku firma planuje sprzedać tysiąc systemów.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.