Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Oświadczenie ZMPD w sprawie decyzji KE dotyczącej MiLoGu

windykacja_naleznosci_transportowych

Przedstawiamy stanowisko Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce odnośnie decyzji Komisji Europejskiej w sprawie niemieckiej ustawy o płacy minimalnej:

W przyszłym tygodniu Komisja Europejska ogłosi stanowisko w sprawie zgodności z prawem unijnym niemieckich przepisów o płacy minimalnej w zakresie transportu. Z nieoficjalnych informacji uzyskanych przez polskich korespondentów w Brukseli wynika, że Komisja zakwestionuje stosowanie MiLoG wobec zagranicznych kierowców jadących tranzytem przez Niemcy, a zgodzi się na objęcie nim kabotażu. Wciąż nie ma odpowiedzi na najważniejsze pytanie: co z przewozami dwustronnymi.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce wraz z całym środowiskiem polskich przewoźników zrobiło wiele, żeby zablokować to złe prawo. Uważamy, że narusza ono fundamentalną zasadę Unii Europejskiej swobody przepływu towarów i usług. To polscy przewoźnicy wywołali europejską dyskusję w tej sprawie, mobilizując rząd do podjęcia nadzwyczajnej aktywności. Sami również budowaliśmy międzynarodową koalicję przeciwko MiLoG.

Jeszcze w tym tygodniu będziemy rozmawiać w Bukareszcie z organizacjami przewoźników z innych państw europejskich, aby podtrzymywać wspólny nacisk na polityków i urzędników europejskich. Jest to kontynuacja inicjatywy ZMPD, w wyniku której 2 miesiące temu w Jachrance odbyło się podobne spotkanie.

Wzywamy również polski rząd, żeby walczył do końca. Trzeba nieustannie przypominać wszystkim partnerom europejskim, że MiLoG jest kwestionowaniem wartości, w imię których powstawała Unia Europejska i w imię których Polska do niej przystępowała.

Nie wyobrażamy sobie, aby Komisja Europejska zgodziła się na niemieckie przepisy o płacy minimalnej. O tranzycie nie ma co rozmawiać; nawet Francuzi, projektując podobne przepisy, nie próbują odnosić ich do tej kategorii przewozów. Najważniejszą kategorią pozostają przewozy dwustronne do lub z Niemiec, które stanowią wielką część przewozów wykonywanych przez europejskich przewoźników. W tej sprawie nie wyobrażamy sobie pola do jakichkolwiek ustępstw. Od początku twierdzimy, że polscy przedsiębiorcy mają prawo i obowiązek działać w oparciu o polskie przepisy. Innego punktu widzenia być nie może. Nie może być akceptacji dla podporządkowywania przedsiębiorstw działających w naszym kraju obcej administracji.

Z nieoficjalnych doniesień korespondentów w Brukseli wynika, że Komisja Europejska nie zamierza kwestionować niemieckiej płacy minimalnej w odniesieniu do kabotażu. Nie akceptujemy takiej postawy, podobnie jak nie akceptujemy ograniczeń, jakie wprowadza sam kabotaż na wspólnym, europejskim rynku. Skoro likwidujemy bariery ograniczające wymianę handlową, dlaczego nie pozwalamy funkcjonować transportowi na tych samych zasadach, jak innym branżom. Uważamy, że Unia Europejska musi zdecydować, czy tworzy rzeczywistą wspólnotę ekonomiczną, czy tylko ją udaje.

Prezes ZMPD Jan Buczek
Warszawa, dnia 6 maja 2015 roku

***

Przeczytaj także:

Tak, niemiecka ustawa o płacy minimalnej MiLoG niezgodna z prawem! Za chwilę decyzja KE

MiLoG – co się może teraz wydarzyć? (Informacja ZMPD)

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0