Pakiet Mobilności? Nie do wiary, ale Rada UE wciąż nad nim pracuje, nawet teraz
Pakiet Mobilności w toku? Na to wygląda. Mimo ogromnie trudnej sytuacji gospodarczej i ekonomicznej Rada Unii Europejskiej kontynuuje prace nad Pakietem Mobilności. Terminy formalnych posiedzeń organów i komitetów Rady wyznaczono na najbliższe dni. “Z dosyć dużym zaniepokojeniem i zdumieniem przyjęliśmy [tę] wiadomość” – podaje TLP w swoim komunikacie, którego treść publikujemy poniżej.
Można z dużą dozą prawdopodobieństwa przyjąć, że długofalowym skutkiem kryzysu wywołanego pandemią COVID-19 będzie upadłość znacznej części europejskich przewoźników, w szczególności tych ze słabiej rozwiniętych państw unijnych. Z kolei firmy, którym uda się przetrwać ten kryzys, jeszcze przez wiele lat będą osłabione pod względem ekonomicznym, a ich zdolność przewozowa może być niewystarczająca dla zaspokojenia potrzeb odradzającej się europejskiej gospodarki.
Mając na uwadze powyższe konsekwencje obecnego kryzysu i negatywny wpływ na efektywność europejskiego systemu transportowego proponowanych w Pakiecie mobilności nr 1 rozwiązań, uważamy że w interesie europejskiej gospodarki, a także samej branży transportowo-logistycznej należy zawiesić prace nad Pakietem, a następnie wycofać się z przyjętych dotychczas regulacji.
Kryzys wymaga także podjęcia szeregu innych środków przez władze Unii Europejskiej i wszystkie państwa członkowskie Unii. Dlatego też związek pracodawców Transport i Logistyka Polska w dniu 19 marca br zwrócił się do tych władz z apelem o:
- zawieszenie prac i następnie wycofanie Pakietu mobilności nr 1;
- czasowe zawieszenie stosowania przepisów o pracownikach delegowanych wobec kierowców wykonujących międzynarodowy transport drogowy;
- czasowe zawieszenie ograniczeń w wykonywaniu przewozów kabotażowych;
- czasowe zawieszenie przepisów rozporządzenia 561/2006;
- czasowe zawieszenie przepisów w zakresie szkoleń okresowych kierowców;
- zobowiązania państw członkowskich UE do wydania zarządzeń/poleceń utrzymujących dostępność dla kierowców sanitariatów w czasie kryzysu COVID-19
- wypracowanie w UE przepisów ograniczających odpowiedzialność przewoźników, operatorów transportowych i spedytorów z tytułu zawartych umów przewozu w związku z wirusem COVID-19.
*
Treść apelu znajdziesz TUTAJ.
Źródło: Maciej Wroński, TLP
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.