Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Pakiet Mobilności? Nie do wiary, ale Rada UE wciąż nad nim pracuje, nawet teraz

tlp-apeluje-do-unii-europejskiej-o-wycofanie-pakietu

Pakiet Mobilności w toku? Na to wygląda. Mimo ogromnie trudnej sytuacji gospodarczej i ekonomicznej Rada Unii Europejskiej kontynuuje prace nad Pakietem Mobilności. Terminy formalnych posiedzeń organów i komitetów Rady wyznaczono na najbliższe dni. “Z dosyć dużym zaniepokojeniem i zdumieniem przyjęliśmy [tę] wiadomość” – podaje TLP w swoim komunikacie, którego treść publikujemy poniżej. 

Można z dużą dozą prawdopodobieństwa przyjąć, że długofalowym skutkiem kryzysu wywołanego pandemią COVID-19 będzie upadłość znacznej części europejskich przewoźników, w szczególności tych ze słabiej rozwiniętych państw unijnych. Z kolei firmy, którym uda się przetrwać ten kryzys, jeszcze przez wiele lat będą osłabione pod względem ekonomicznym, a ich zdolność przewozowa może być niewystarczająca dla zaspokojenia potrzeb odradzającej się europejskiej gospodarki.

Mając na uwadze powyższe konsekwencje obecnego kryzysu i negatywny wpływ na efektywność europejskiego systemu transportowego proponowanych w Pakiecie mobilności nr 1 rozwiązań, uważamy że w interesie europejskiej gospodarki, a także samej branży transportowo-logistycznej należy zawiesić prace nad Pakietem, a następnie wycofać się z przyjętych dotychczas regulacji.

Kryzys wymaga także podjęcia szeregu innych środków przez władze Unii Europejskiej i wszystkie państwa członkowskie Unii. Dlatego też związek pracodawców Transport i Logistyka Polska w dniu 19 marca br zwrócił się do tych władz z apelem o:

  • zawieszenie prac i następnie wycofanie Pakietu mobilności nr 1;
  • czasowe zawieszenie stosowania przepisów o pracownikach delegowanych wobec kierowców wykonujących międzynarodowy transport drogowy;
  • czasowe zawieszenie ograniczeń w wykonywaniu przewozów kabotażowych;
  • czasowe zawieszenie przepisów rozporządzenia 561/2006;
  • czasowe zawieszenie przepisów w zakresie szkoleń okresowych kierowców;
  • zobowiązania państw członkowskich UE do wydania zarządzeń/poleceń utrzymujących dostępność dla kierowców sanitariatów w czasie kryzysu COVID-19
  • wypracowanie w UE przepisów ograniczających odpowiedzialność przewoźników, operatorów transportowych i spedytorów z tytułu zawartych umów przewozu w związku z wirusem COVID-19.

*

Treść apelu znajdziesz TUTAJ.

Źródło: Maciej Wroński, TLP

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0