Parkingi w Europie? Brakuje 100 tys. miejsc, a istniejące wcale nie są bezpieczne
Według wyliczeń IRU kradzieże ładunków kosztują europejskich przewoźników aż… 6 miliardów rocznie! Zdaniem TAPA, czyli stowarzyszenia Transported Asset Protection Associaction, rok 2019 będzie rekordowy, jeśli chodzi o liczbę napadów na ciężarówki. Statystyki ponadto jasno pokazują, gdzie najczęściej dochodzi do włamań: w Europie Zachodniej. Bezpieczne parkingi w Europie to nadal produkt bardzo deficytowy.
Problemem od kilku lat zajmuje się m.in. Komisja Europejska. W wyniku wspólnych działań ekspertów i praktyków z różnych organizacji i firm powstało Studium SSTPA, czyli dotyczące bezpiecznych i strzeżonych parkingów dla ciężarówek (ang. „Study on Safe and Secure Parkig Places for Trucks). Wśród planów Komisji Europejskiej znalazło się stworzenie klas parkingowych odnośnie do poziomu zabezpieczeń oraz mapy istniejących i przyszłych parkingów, a także przeanalizowanie, ilu dokładnie miejsc parkingowych brakuje. Działania przewidziano na ten i kolejny rok.
Przeznaczono też spory budżet na poszerzenie bazy parkingów oraz unowocześnienie istniejących – 178 mln euro. Pierwsze parkingi według wytycznych SSTPA powstały już we Francji, Hiszpanii i Rumunii.
parkingi w Europie
Rośnie liczba napadów na ciężarówki. Dane są zatrważające!
*
Parkingi w Europie? Brakuje 100 000 miejsc
Wnioski ze studium SSTPA udowadniają, że problem jest i to spory. Aktualnie w Unii Europejskiej istnieje zapotrzebowanie na 400 000 miejsca parkingowych, podczas gdy dostępnych jest 300 000. Niedobór wynosi zatem aż 100 000 miejsc.
Kolejna kwestia to stopień zabezpieczenia istniejących parkingów. Tylko około 7 000 miejsc parkingowych jest certyfikowanych i uznawanych jako bezpieczne.
Problem oczywiście został błyskawicznie dostrzeżony przez rynek, szczególnie segment mobilnych aplikacji czy rozwiązań telematycznych. Powstają kolejne platformy (np. Truck Parking Europe) oferujące możliwość zarezerwowania miejsca postojowego na bezpiecznych parkingach, dzięki czemu spedytor fleet manager czy sam kierowca nie muszą tracić cennego czasu na poszukiwanie lokalizacji np. na dłuższą pauzę.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.