Prawie 30 ton za dużo. Do tego sporo innych nieprawidłowości
68 ton zamiast dopuszczalnych 40 ważyła ciężarówka z przyczepą, która przewoziła skóry w dwóch kontenerach morskich. Przeładowany samochód miał niesprawny system oczyszczania spalin i uszkodzony układ ABS. Kierowca w kontrolowanym okresie nie zawsze rejestrował również aktywności na swojej karcie i dopuścił się naruszeń norm czasu pracy.
Znacznie przeładowana ciężarówka została zatrzymana do kontroli przez patrol Inspekcji Transportu Drogowego z Radomia we wtorek (25 lutego) w rejonie zjazdu na ekspresową „siódemkę” w miejscowości Krugulcza Sucha na terenie powiatu szydłowieckiego. Uwagę inspektorów zwróciły mocno ugięte opony i zapach spalenizny wydobywającej z okolic koła podczas skrętu samochodu na rondzie.
Ciężarówkę przewożącą skóry z Radomia do Gdańska skierowano na wagę ITD przy ul. NSZZ Solidarność w Radomiu. Zespół pojazdów z ładunkiem ważył 68 ton zamiast dopuszczalnych 40 ton. Tak duży tonaż spowodował przekroczenie dozwolonego nacisku podwójnej osi napędowej pojazdu na drogę o 4,1 tony (nacisk wynosił 23,1 tony zamiast dopuszczalnych 19 ton).
W trakcie dalszej kontroli ujawniono kolejne nieprawidłowości. Samochód miał uszkodzony układ ABS, który zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania. W pojeździe zamontowane było również niedozwolone urządzenie do fałszowania wskazań komputera pokładowego w zakresie sprawności układu oczyszczania spalin. Ze względu na wykryte usterki inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne obydwu pojazdów (ciężarówki i przyczepy).
Analiza danych z karty kierowcy i pamięci tachografu cyfrowego także ujawniła naruszenia obowiązujących przepisów. W kontrolowanym okresie kierowca nie zawsze rejestrował aktywności na swojej karcie i dopuścił się przekroczeń norm czasu pracy.
Za wszystkie wykryte nieprawidłowości inspektorzy ukarali kierowcę ciężarówki mandatami na kwotę 5,9 tys. zł. Wobec przewoźnika i załadowcy ITD wszczęła postępowania administracyjne. Grozi im w sumie po 27 tys. zł kary. Przeciążony aż o 28 ton zespół pojazdów skierowano w asyście pilotów na parking strzeżony do momentu rozładunku nadmiaru przewożonego towaru oraz usunięcia pozostałych stwierdzonych nieprawidłowości.
Źródło: GITD
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.