Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Promy napędzane… zdechłymi rybami

promy-ryby-zdechle

Firma Hurtigruten ma nowy sposób na ekologiczne i ekonomiczne zasilanie swoich promów. Armator zapowiedział właśnie, że będzie zasilał swoje statki… zdechłymi rybami. O co tu chodzi?

Firmy żeglugowe, dostrzegając problemy związane z ochroną środowiska, poszukują różnych sposobów, które pozwolą im na ograniczenie wpływu działalności operacyjnej na naturę. Niektóre z pomysłów brzmieć mogą kuriozalnie – tak właśnie jest z najnowszą inicjatywą firmy Hurtigruten, która zapowiedziała, że będzie zasilać promy… martwymi rybami. To, co dla niektórych może brzmieć jak primaaprilisowy żart, przez norweskiego armatora postrzegane jest jako całkiem rozsądna alternatywa oraz sposób na ograniczenie kosztów.

Przewoźnik o planach realizacji tego konceptu poinformował w poniedziałek, a informacja z miejsca zyskała zainteresowanie mediów. Władze firmy chcą, by promy Hurtigruten zaczęły w najbliższej przyszłości pływać dzięki biopaliwu (LBG). W ten sposób przewoźnik ma się stać pionierem, który zacznie przecierać nowe szlaki innym.

„To, co inni postrzegają jako problem, my widzimy jako środek oraz rozwiązanie” – wyjaśnili przedstawiciele przedsiębiorstwa. „Wprowadzając biogaz jako paliwo dla statków, Hurtigruten będzie pierwszą firmą żeglugową, która zasila swoją flotę paliwem niekopalnym”.

Biopaliwo, po które zamierza sięgnąć armator będzie produkowane głównie z padniętych ryb, ale także z innych odpadów o charakterze organicznym. Jak wskazuje przewoźnik, rozwiązanie to już dziś, choć na niewielką skalę, stosowane jest w transporcie, np. do zasilania autobusów. Hurtigruten chce stać się liderem w wykorzystaniu tego paliwa, a także być przykładem dla innych dużych firm, które wciąż się wahają, gdy chodzi o testowanie alternatywnych i ekologicznych paliw.

Hurtigruten ma ambitne plany. Jej przedstawiciele chcą, by do 2021 r. sześć statków wchodzących w jej skład było jednostkami ekologicznymi i korzystało z paliwa LNG, biopaliwa lub akumulatorów. Wartość planowanych na najbliższe lata inwestycji to aż 850 milionów dolarów. Suma ta ma pozwolić przewoźnikowi stać się jedną z najbardziej ekologicznych linii świata.

Źródło: Hurtigruten, Forbes, za: PromySkat

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0