Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Przedstawiciele polskich i chorwackich przewoźników rozmawiali o sytuacji w Europie i Pakiecie Mobilności

tlp

Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska spotkał się ze Stowarzyszeniem Chorwackich Przewoźników Drogowych w Varazdinskich Toplicach. Rozmawiano o konkurencyjności przewoźników z Europy Wschodniej i Południowej w kontekście rozwiązań zaproponowanych w Pakiecie Mobilności.

Poza licznie reprezentowanymi członkami UHCP w konferencji uczestniczyli również przedstawiciele administracji oraz współpracujących organizacji z Serbii, Macedonii, Bośni i Hercegowiny oraz Słowenii.

W wystąpieniu wprowadzającym Prezydent UHCP Dragutin Kranjčec podsumował ostatni rok działalności, w ciągu którego znacząco zwiększyła się liczba członków stowarzyszenia. UHCP podjęło również owocną współpracę międzynarodową – wchodząc w skład Sojuszu na rzecz Przyszłości Transportu, którego inicjatorem jest TLP. Wskazał również na liczne zagrożenia dla przewoźników związane z zaproponowanym przez Komisję Europejską Pakietem Mobilności.

W dyskusji panelowej, w której z ramienia TLP uczestniczyła Joanna Rutkowska, wzięli udział przedstawiciele chorwackiej administracji oraz stowarzyszeń z Serbii, Słowenii oraz Bośni i Hercegowiny. W trakcie swojej prezentacji przedstawicielka TLP wskazywała, że zaproponowane przez Komisję Europejską propozycje zmian w żaden sposób nie ograniczą aktualnych problemów z jakimi boryka się branża – niedoboru kierowców, biurokracji i przeregulowania rynków oraz bezpieczeństwa przewozów pojazdami do 3,5 tony. Paneliści podnosili również kontrowersyjność zmian dotyczących kabotażu, problemy związane z praktyczną implementacją zarówno dyrektywy o delegowaniu pracowników, jak i zakazów odbioru odpoczynku tygodniowego w kabinie. Przedstawiciele Macedonii podkreślali kwestię dostępu do rynku wspólnotowego dla przewoźników z krajów trzecich.

Przedstawiciel związków zawodowych kierowców wskazywał na niedopuszczalność stanowiska negocjacyjnego Chorwacji żądającego zwiększenia maksymalnego okresu przebywania kierowcy zagranicą z 3 do 6 tygodni. Przedstawiciele administracji Chorwacji zaprzeczyli jakoby takie propozycje znalazły się w stanowisku chorwackiego rządu.

Zgromadzeni wyrażali poważne obawy o wpływ Pakietu Mobilności na konkurencyjność przedsiębiorców, a także podkreślali negatywne konsekwencje niektórych propozycji na europejską gospodarkę.

Źródło: TLP, oprac.: Redakcja

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0