Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Rak betonu niszczy niemieckie drogi

kontrole-cystern

Niemieckie drogi przez lata stanowiły niedościgniony wzór trwałości i jakości wykonania. Jak się jednak okazuje, aż 300 km autostrad w środkowych Niemczech nadaje się tylko i wyłącznie do wymiany. Winny jest rak betonu. Drogi wymagają naprawy już po 10 latach od budowy.  

Rak betonu to innymi słowy reakcje chemiczne występujące pomiędzy surowcami wykorzystywanymi do produkcji betonu a kwasem krzemowym z kruszywa. Prowadzą one do powstania żelu, który pod wpływem rosnącego ciśnienia rozbija beton od środka. Materiał staje się tak kruchy, że można go łamać bez większego wysiłku. Nie mówiąc już o szkodach, jakie powodują przejeżdżające po takiej nawierzchni samochody… Postępowaniu szkód sprzyja również posypywanie dróg solą oraz ciągłe narażenie na wilgoć.

Okazuje się, że aktualny stan niemieckich dróg i trawiący materiał rak betonu ma swoją przyczynę w oszczędnościach, jakie poczyniono podczas budowy. Niestety, prawdopodobnie koszty napraw znacznie przerosną zaoszczędzone kwoty. W naprawie są autostrady A14 i A9, uszkodzone są drogi w Turyngii i jeden z odcinków w Saksonii.

Na podstawie: Onet.pl

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Transport drogowy

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0