Renault Trucks rozpoczął seryjną produkcję elektrycznych ciężarówek
W marcu 2020 r. Renault Trucks oficjalnie rozpoczęło seryjną produkcję swoich elektrycznych modeli Renault D oraz D Wide Z.E w zakładzie Blainville-sur-Orne. To zdecydowanie moment zwrotny w zakresie rozwoju transportu miejskiego związany z produkcją elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Produkcja Renault Trucks D i D Wide Z.E. – elektrycznych pojazdów ciężarowych – odbywa się w Normandii, dokładniej w Blainville-sur-Orne. Zakład produkcyjny działa w tym miejscu od 1957 roku, specjalizując się w produkcji pojazdów dystrybucyjnych oraz kabin pojazdów ciężarowych. Każdego dnia powstaje tam 240 kabin oraz 72 pojazdy z gamy dystrybucyjnej. Teraz, oprócz wyżej wspomnianych, będzie się tu odbywać montaż i produkcja elektrycznych pojazdów ciężarowych Renault Trucks.
W fabryce usytuowanej w Blainville-sur-Orne zostały zainstalowane urządzenia przeznaczone specjalnie do produkcji elektrycznych pojazdów ciężarowych. Obok regularnej linii montażowej produkującej pojazdy z gamy dystrybucyjnej powstał budynek o powierzchni 18 000 m² dedykowany pojazdom Z.E. Podczas montażu Renault Trucks D i D Wide Z.E. odbywa się nieprzerwana komunikacja między działem technicznym a linią montażową tak, aby wyeliminować wszelkie ewentualne nieprawidłowości. W budynku będą przechowywane również komponenty do pojazdów elektrycznych. Akumulatory będące istotnym podzespołem pojazdów elektrycznych będą przechowywane w specjalnych pomieszczeniach, w kontrolowanej temperaturze.
Proces produkcji rozpoczyna się na tydzień przed przejściem elektrycznych pojazdów przez linię montażową. Operacje wstępne wykonywane są w budynku dedykowanym pojazdom bez emisyjnym (Z.E.). Podzespoły dostosowane specjalnie do pojazdów elektrycznych (silnik, skrzynia biegów, układ napędowy itp.) są montowane przez wykwalifikowanych techników. Następnie gotowy układ przenosi się do głównej hali produkcyjnej. Tam jest on łączony z podwoziem oraz nadwoziem.
Renault Trucks D i D Wide Z.E. są montowane na tej samej linii montażowej, co odpowiednik modeli dystrybucyjnych napędzanych klasycznym olejem napędowym. Gdy cała ciężarówka elektryczna jest już złożona ponownie wraca do dedykowanego budynku Z.E. gdzie technicy przeprowadzają dodatkowe czynności techniczne oraz testy jakości. Łącznie potrzeba 50 godzin pracy, aby wyprodukować samochód elektryczny.
Renault Trucks przewiduje, że pojazdy elektryczne będą stanowiły 10% rynku sprzedaży do 2025 roku.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.