Resory tylnej osi wygięły się całkowicie. Dostawczak ważył 9 ton
Resory tylnej osi wygięły się całkowicie. Dodatkowo, jak przyznał kierowca, podczas 100-kilometrowej trasy dwukrotnie zmieniał on koło tylnej osi, gdyż opony nie wytrzymywały tak dużego nacisku. Waga pokazała prawie 9 ton. Dostawczak nie powinien ważyć więcej niż 3,5 tony.
28 maja opolscy inspektorzy z Kędzierzyna-Koźla na punkcie kontrolnym przy drodze wojewódzkiej nr 414, nieopodal miejscowości Krobusz w powiecie prudnickim, prowadzili działania ukierunkowane na ważenie samochodów dostawczych. W wyniku prowadzonych działań zatrzymano 6 samochodów o masie całkowitej większej od dopuszczalnych 3,5 t. Przewożący opał bus ważył aż 8,95 tony. Oznacza to, że był przeciążony aż o 5,45 tony.
W pojeździe tym resory tylnej osi wygięły się całkowicie,kierowca przyznał zaś, że podczas 100-kilometrowej trasy dwukrotnie zmieniał koło tylnej osi, gdyż opony nie wytrzymywały tak dużego nacisku.
Kierujący został ukarany dwoma mandatami po 500 złotych każdy oraz zakazem dalszej jazdy do momentu doprowadzenia pojazdu do normatywności.
W pozostałych 5 przypadkach kierujących ukarano mandatami karnymi, na łączną kwotę 1850 zł. Ponadto wydane zostały zakazy dalszej jazdy, a pojazdy dopuszczono do ruchu dopiero po rozładunku.
Źródło: GITD
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.