Rosja. Nowe regulacje dla przewoźników zagranicznych od 2017 roku
Od 2017 roku wejdą w życie nowe formy zezwoleń na wykonywanie międzynarodowego transportu samochodowego na terenie Federacji Rosyjskiej. Wynika to z postanowienia Nr 302 Ministerstwa Transportu Rosji „O realizacji postanowień pkt.3 art. 2 ustawy federalnej z dnia 24 czerwca 1998 r Nr 127-FZ i dekretu rządowego Federacji Rosyjskiej Nr 89 z dnia 16.02.2008”.
Dane postanowienie zatwierdza 3 formy zezwoleń:
– specjalnego jednorazowego zezwolenia na wykonywanie na terytorium Rosji międzynarodowego samochodowego transportu towarów z terytorium kraju lub na terytorium państwa trzeciego;
– rosyjskiego wielokrotnego pozwolenia na określony przewóz;
– rosyjskiego jednorazowego zezwolenia na przejazd konkretnego pojazdu należącego do zagranicznego przewoźnika na terytorium Federacji Rosyjskiej podczas wykonywania nieregularnego międzynarodowego pasażerskiego transportu samochodowego.
Ponadto, zatwierdzone zostały zasady wypełniania zezwoleń. Tak więc przewoźnicy zagraniczni wykonujący międzynarodowe przewozy do wjazdu na terytorium Federacji Rosyjskiej będą musieli podać bardziej szczegółowe informacje. Wcześniej wystarczało wypełnić dane o nazwie i adresie przewoźnika zagranicznego, wpisać numer tablic rejestracyjnych pojazdu, podać miejsce i datę wydania zezwolenia poświadczonego pieczęcią upoważnionego zagranicznego organu, a także wskazać nazwę i wagę przewożonego ładunku.
Teraz należy podać dodatkowo datę i miejsce wjazdu na terytorium Federacji Rosyjskiej, punkty załadunku i rozładunku. Jeśli ciężarówka jedzie pusta przez terytorium Rosji, to przed wjazdem na jej terytorium należy również podać nazwę państwa, z którego ciężarówka wyruszyła oraz gdzie powinna zakończyć swój rejs.
Jeśli choć część danych przewidzianych przez nowe wymagania będzie nieuzupełniona albo okaże się, że nieprawidłowo zostały podane punkty zezwolenia bądź niezaznaczone wszystkie punkty dotyczące wjazdu pojazdu na terytorium Federacji Rosyjskiej lub jego wyjazdu, wówczas wydane zezwolenie będzie uważane za nieważne.
Zdaniem ekspertów nowe regulacje powinny stanowić dodatkowe przeszkody dla przewoźników zagranicznych wykonujących przewozy kabotażowe drogami rosyjskimi, które często są realizowane po cenach dumpingowych w stosunku do rosyjskich przewoźników. Bo przecież towar w danym przypadku jest poszukiwany i ładowany w drodze, a transport tranzytowy przy tym będzie już częściowo opłacony przez zleceniodawcę.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.