Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Rosja. Podwyżek w systemie Płaton nie będzie przynajmniej do końca 2019 r.

czy-w-polsce-brakuje-kierowcow

Zamiast planowanego jeszcze niedawno rocznego dochodu z systemu Płaton w wysokości 40-50 mld rubli, do rosyjskiego budżetu trafiła kwota zaledwie 20 mld rubli. Praca operatora systemu pochłania zaś aż ponad połowę tej kwoty. Mimo to rząd Rosji nie planuje podwyżek – przynajmniej do końca 2019 r.
Rząd planuje zachowanie obecnej taryfy opłat dla samochodów ciężarowych w ramach systemu Płaton przynajmniej przez kilka kolejnych lat. Wiarygodne źródło z gabinetu ministrów, który zna szczegóły alokacji środków budżetowych na najbliższe trzy lata, poinformował Gazetę.ru, że opłaty za przejazd w systemie Płaton pozostaną na obecnym poziomie.

Według informacji zaufanego źródła prognoza dochodów z e-myta, łącznie ze szkodami wyrządzonymi drogom federalnym przez samochody ciężarowe o masie powyżej 12 ton, a także mandatami za brak opłaty przejazdu, wynosi:

na rok 2017 – 19,975 mld rubli, na rok 2018 – 20,215 mld rubli i na rok 2019 – 20,510 mld rubli.

Przy czym jeszcze rok temu Ministerstwo Finansów prognozowało zupełnie inne kwoty. Według informacji Rosawtodoru w roku 2016 dzięki systemowi Płaton planowano zebrać do Federalnego Funduszu Drogowego około 45,3 mld rubli, w 2017 roku – około 45,7 mld, a w 2018 roku około 46,3 mld rubli.

Jeszcze wcześniej, przed uruchomieniem systemu Płaton, kierownictwo Rosawtodoru nie raz wymieniało sumę w wysokości 50 mld rubli, którą Płaton może dać budżetowi przy opłacie 3,73 rubli za każdy przejechany kilometr.

Co prawda, po obniżeniu taryf, takich pozytywnych planów już nie snuto.

Warto przypomnieć, że w wyniku masowych protestów kierowców w całym kraju, Rosawtodor był zmuszony znacząco skorygować opłaty za przejazd. Początkowo planowana opłata wynosiła 3,73 rubli za kilometr. Jednak pod naciskiem opinii publicznej stawka ta została obniżona do 1,53 rubli. Nie zdecydowano się na podwyższenie opłaty do 3,06 rubla, jak to było wcześniej planowane. Pod koniec zimy premier Dmitrij Miedwiediew oświadczył, że do czerwca 2017 roku opłaty za przejazd nie będą zwiększone.

Pod koniec maja Sąd Konstytucyjny Rosji przyznał, że Płaton stał się dla przewoźników „podstawowym obciążeniem finansowym“ i podkreślił, że państwo nie powinno pobierać zbyt wysokich opłat za korzystanie z dróg. Anulować albo zmieniać współczynników redukcyjnych nie można bez okresu adaptacyjnego. W ten sposób taryfa w wysokości 1,5 rubla za kilometr została zamrożona.

Z uwzględnieniem obniżonej stawki według danych z dnia 15 lipca 2016 roku do Funduszu Drogowego Rosji wpłynęło z całej Rosji 11 mld rubli.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0