Sprawdź, jaki jest nowy Crafter!
Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentowała wczoraj Volkswagena Craftera nowej generacji. Z maksymalną ładownością 5,5 tony, większą przestrzenią ładunkową wynoszącą 18,4 m3 oraz szeroką paletą silników, napędów i wariantów nadwozia, nowy Crafter oferuje wysoce funkcjonalne rozwiązania do codziennego użytku, które spełniają oczekiwania klientów w zakresie ich indywidualnych wymagań.
Systemy wspomagające kierowcę dostępne dla nowego Craftera zapewniają dodatkową wygodę oraz zwiększają komfort i bezpieczeństwo podróżowania. Nowy Crafter posiada podwozie, które zostało zaprojektowane od podstaw, elektromechaniczny układ kierowniczy, silniki, które są niezawodne, bardziej wydajne i zoptymalizowane zarówno pod kątem długich podróży jak i ruchu miejskiego, dobrze przemyślane rozwiązania dla załadunku, praktycznie przygotowane miejsce pracy kierowcy i wyjątkową liczbę systemów asystujących.
„W tym miejscu należy zwrócić szczególną uwagę na fakt, że cała koncepcja pojazdu została zaprojektowana od podstaw – zgodnie z życzeniami klientów”, powiedział dr Eckhard Scholz, Prezes Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe podczas prezentacji w Ofenbach. Wspomniał on również: „Rozwój nowego Craftera był wyjątkową okazją aby uniknąć kompromisów i zaprojektować model w pełni wykorzystując nasze wieloletnie doświadczenie w tym segmencie rynku. Nowy Crafter stanowi unikalne połączenie potrzeb użytkownika oraz producenta. Innymi słowy pojazd ten został opracowany z uwzględnieniem życzeń klientów”.
Crafter czerpie z designu i jakości swojego mniejszego brata, Transportera szóstej generacji. Dynamiczny, nowoczesny i atrakcyjny na zewnątrz, oferuje jednocześnie bardzo solidnie wykonane i praktyczne wnętrze z największą możliwą przestrzenią ładunkową wynoszącą 18,4 m3, a także maksymalną wysokością przestrzeni ładunkowej wynoszącą 2196 mm.
Nowy Crafter będzie oferowany w wielu wersjach, w tym także takich o bardzo dużym tonażu. W wersji Van oraz Kombi nowy Crafter dostępny będzie z nadwoziem o długości 5986 mm, 6836 mm lub 7391 mm i wysokości 2355 mm, 2590 mm lub 2798 mm. Do tego dochodzą wersje z nadwoziem z pojedynczą lub podwójną kabiną w różnych długościach oraz z możliwością specjalnej zabudowy jak np. pick-up lub z mechanizmem tip-up.
Wymiary i rozwiązania transportowo-ładunkowe nowego Craftera świadczą o jego ogromnej funkcjonalności. W wersji z napędem na przednią oś oferuje on maksymalną przestrzeń ładunkową 18,4 m3, oraz dopuszczalną masę całkowitą od 3 do 4 ton. Szerokość przestrzeni ładunkowej między nadkolami wynosi 1380 mm, a maksymalna długość przedziału ładunkowego może mieć 4855 mm, co daje nowemu Crafterowi najlepszy wynik w klasie. Załadunek nowego Craftera jest bardzo prosty, dzięki bocznym drzwiom przesuwnym w zakresie 1311 mm, a także progowi załadunku, który znajduje się na wysokości 570 mm (w wersjach z napędem na przednią oś) oraz drzwiom tylnym z możliwością otwarcia do kąta 270 stopni. Nowy Crafter oferuje także bardzo praktyczne rozwiązania z zakresu zabezpieczenia ładunku, może on być chroniony „ze wszystkich stron” w dosłownym tego słowa znaczeniu. Specjalnie zaprojektowane dla modelu oraz opatentowane mocowania, uchwyty i profile zintegrowane są na ścianach bocznych, w ściance działowej, a także w dachu i podłodze.
Płyta podłogowa, którą zaprojektowano od podstaw i zestrojono w najmniejszym szczególe, jest wyposażona z przodu w zawieszenie z kolumnami MacPhersona oraz, w zależności od rodzaju układu przeniesienia napędu, w jeden z pięciu różnych wariantów zawieszenia tylnej osi z resorami piórowymi. W niektórych wariantach zawieszenie tylnej osi jest wyposażone w progresywne resory piórowe. Elektromechaniczny układ kierowniczy, który zastosowano po raz pierwszy w aucie tego segmentu, zapewnia doskonałe prowadzenie, optymalną zwrotność i bezpieczną jazdę niezależnie od obciążenia samochodu. Zwiększona precyzja układu kierowniczego oraz szybkie reakcje auta na ruchy kierownicy prowadzą również do znacznego zmniejszenia emisji CO2 dzięki mniejszemu zapotrzebowaniu elektrycznego wspomagania na energię.
Ergonomia miejsca pracy kierowcy została znacząco zoptymalizowana. Od teraz można wyposażyć nowego Craftera w jeden z trzech rodzajów fotela kierowcy w tym także model z certyfikatem AGR (Kampania na rzecz Zdrowego Kręgosłupa) z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego i funkcją masażu. Dodatkowo nowy Crafter posiada w standardzie elektrycznie sterowane szyby, centralny zamek z pilotem zdalnego sterowania, a także mnóstwo schowków i uchwytów, w których można bezpiecznie przewieźć telefon komórkowy, laptopa czy tablet, rękawice robocze i wiele innych rzeczy.
Zwłaszcza z praktycznego punktu widzenia nowy Crafter imponuje doskonałą funkcjonalnością zaprojektowaną do wszelkiego rodzaju prac oraz systemami z zakresu bezpieczeństwa. Nowy Crafter oferuje niezwykły wachlarz czynnych systemów bezpieczeństwa oraz wspomagania kierowcy, takich jak: aktywny asystent pasa ruchu (Lane Assist), asystent parkowania (Park Assist) oraz asystent parkowania z przyczepą (Trailer Assist). Inne systemy, które znajdą się na liście wyposażenia dodatkowego to aktywny tempomat ACC z funkcją „Follow to stop”, system Front Assist oraz asystent świateł drogowych „Light Assist”. W standardzie nowego Craftera znajdziemy system awaryjnego hamowania w mieście oraz asystenta bocznego wiatru. Dostępne do nowego Craftera pasywne systemy bezpieczeństwa zwierają takie elementy jak – przednie, boczne oraz kurtynowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, kamerę cofania „Rear Assist”, system „Rear Traffic Alert” oraz specjalnie zaprojektowany dla nowego Craftera system czujników chroniących boki auta przed zadrapaniem.
Nowy Crafter zapewnia również ciekawe i przemyślane rozwiązania dla producentów zabudów specjalnych. Podłoga przestrzeni ładunkowej jest wyposażona w dodatkowe mocowania, które są kompatybilne z tymi stosowanymi do zabudowy przestrzeni ładunkowej dotychczasowego modelu. Ponadto nowy Crafter jest pierwszym pojazdem w swojej klasie, który oferuje dodatkowe urządzenia modułowe. W ofercie pojawią się takie elementy, jak druga sprężarka do chłodzenia przestrzeni ładunkowej (bardzo przydatna przy np. transporcie produktów spożywczych), cztery warianty drugiego akumulatora oraz dodatkowy wymiennik ciepła do systemów korzystających z zewnętrznego zasilania.
Dodatkowo nowy Crafter może być wyposażony w najnowszy system FMS czyli interfejs do zarządzania flotą. Moduł ten jako telemetryczny interfejs może być zsynchronizowany z dowolnym aktualnie używanym na rynku interfejsem zarządzania flotowego. To sprawia, że nowego Craftera łatwo będzie włączyć do swoich aktualnych flot samochodowych.
Najnowocześniejsze silniki spełniające normę emisji spalin EU6 zostały przygotowane do montażu na modułowej platformie do silników Diesla (MDB). Silniki nowego Craftera są oszczędne i przystosowane zarówno do pracy na długich trasach jak i jazdy w miejskich warunkach. Silnik 2.0 TDI serii „EA288 Commercial” spełniający wymagania normy emisji spalin EU6, który został zaprojektowany specjalnie dla nowego Craftera, dla modeli z napędem na oś przednią dostępny będzie w trzech wariantach mocy – 75 kW (102 KM), 103 kW (140 KM) oraz w wersji BiTurbo o mocy 130 kW(177 KM). Ten TDI o pojemności 1968 cm3 jest instalowany poprzecznie i pochylony pod kątem ośmiu stopni do przodu, co powoduje że zajmuje mniej miejsca, które w ten sposób można było wykorzystać na przestrzeń dla kierowcy i ładunku. Wszystkie wersje silnika wyposażone są standardowo w system Start-Stop, oraz spełniają normy emisji EU6. Są one oszczędniejsze średnio o 15% w porównaniu z odpowiednimi jednostkami modelu poprzedniej generacji. Nowy Crafter doskonale wypada także pod względem kosztów codziennej eksploatacji, niskiego zużycia paliwa i kosztów użytkowania oraz serwisowania, co znakomicie przekłada się na ogólny wynik całkowitego kosztu posiadania pojazdu (TCO).
Przedsprzedaż nowego modelu w Polsce rozpocznie się w grudniu bieżącego roku.
Od połowy 2017 roku, nowy Crafter oferowany będzie w wersjach z napędem na 4 koła 4MOTION (z silnikiem montowanym poprzecznie) oraz napędem na oś tylną (z silnikiem montowanym podłużnie).
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.