„Stonoga” przeładowana ponad o 24 tony
Blisko 64,5 tony zamiast dopuszczalnych 40 ton ważyła ciężarówka przewożąca dwa kontenery z nadmiarem ładunku. Tak duży tonaż spowodował też przekroczenia dozwolonych nacisków osi pojazdów na drogę. Oprócz tego kierowca dwukrotnie skrócił odpoczynek dzienny. Nieprawidłowości stwierdzili funkcjonariusze wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
Wieloosiowy zestaw, czyli tzw. „stonogę” zatrzymał patrol ITD na krajowej „piątce” koło Gniezna we wtorek (9 marca). Ciężarówka należąca do polskiego przedsiębiorcy przewoziła dwa załadowane kontenery z Gdyni do Poznania. Zespół pojazdów z ładunkiem ważył 64,4 tony zamiast dopuszczalnych 40 ton. Tak duży tonaż spowodował też przekroczenie dozwolonego nacisku podwójnej osi napędowej samochodu ciężarowego na drogę 4,65 tony (nacisk wynosił 23,65 tony zamiast 19 ton). Z kolei nacisk potrójnej osi nienapędowej naczepy na drogę był przekroczony o 2,15 tony (wynosił 26,15 tony zamiast 24 ton). Kierowca nie okazał do kontroli wymaganego w tym przypadku zezwolenia kat. VII na przejazd pojazdu nienormatywnego po drogach publicznych. Zestaw nie był również zabezpieczany na trasie przez pojazd pilotujący. Kontrola wykazała również dwukrotne skrócenie odpoczynku dziennego przez kierującego. Nieprawidłowy transport wstrzymano do czasu rozładowania nadwyżki towaru na inny pojazd. Kierowcę ciężarówki ukarano mandatem. Z poważniejszymi konsekwencjami finansowymi musi liczyć się przewoźnik. Wobec niego toczą się postępowania administracyjne z ustawy prawo o ruchu drogowym i ustawy o transporcie drogowym. Za przyczynianie się do degradacji nawierzchni dróg przedsiębiorcy grozi do 28 tys. zł kary.
Źródło: GITD
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.