Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Transport ponad 3-metrowych szyb na trasie o długości 2,4 tys. km – to może się udać!

??????????????????????

Przed sporym wyzwaniem transportowym stanęli spedytorzy z firmy Go Logis. Musieli zorganizować przewóz 4 ponadnormatywnych szyb do okien, docelowo przeznaczonych do montażu w jednym z najnowocześniejszych apartamentowców w Londynie.

Ten bardzo wrażliwy na uszkodzenia ładunek pokonał trasę o długości ok. 2 400 km w relacji Belgia – Polska – Belgia. Kluczowe znaczenie dla organizacji transportu miał rozmiar ładunku – wysokość każdej z tafli szkła przekraczała 3 metry. Łączna waga całej przesyłki wynosiła 7 ton.

Zorganizowany przez Go Logis transport szyb okiennych składał się z dwóch etapów. Najpierw tafle szkła zostały odebrane od producenta w Belgii i dostarczone na Śląsk do zakładu specjalizującego się w obróbce szkła. Po zakończeniu prac w Polsce Go Logis zorganizował transport powrotny do fabryki w Belgii.

- Przewóz specjalistycznego szkła o ponadstandardowych rozmiarach, które jest towarem bardzo wrażliwym na uszkodzenie, a jednocześnie bardzo drogim, wymaga od spedytora precyzyjnych przygotowań. Na każdym etapie, od załadunku przez transport po rozładunek, trzeba pamiętać o zachowaniu szczególnej ostrożności. Dla nas kluczowe znaczenie miało właściwe zabezpieczenie ładunku na czas przewozu, odpowiednie zaplanowanie trasy oraz dobór środka transportu i typu naczepy, dostosowanej do wagi i rozmiarów ładunku. Musieliśmy też dopilnować formalności, na przykład upewnić się czy przewoźnik, realizujący zlecenie, posiada specjalistyczne pozwolenie na przewóz towaru o takiej wysokości, obowiązujące zarówno w Polsce jak i krajach tranzytowych – wyjaśnia Karolina Torenc, zastępca kierownika obsługi klienta Go Logis.

Aby zapewnić bezpieczeństwo wrażliwego ładunku w czasie przewozu i zapobiec ewentualnym uszkodzeniom, szklane tafle zostały umieszczone w 4 stojakach o różnych rozmiarach. Największy z nich miał 3,29 m wysokości, 3,53 m długości i 1,20 m szerokości a najmniejszy odpowiednio 2,6 m, 3,57 m i 0,8 m. Do transportu Go Logis wykorzystał niskopodwoziowe naczepy semi.

Transport tych specjalnych szyb do Belgii jest kolejnym przykładem niestandardowego zlecenia zrealizowanego przez Go Logis. Bialski spedytor dostarczał już m.in. 12-tonowy ciągnik rolniczy do Turcji, górnicze taśmy transporterowe i przenośnikowe zwinięte w koła o wadze od 3 do 6 ton na Ukrainę, gotowe markizy tarasowe o długości ponad 7 m i szerokości blisko 2 m do Rosji, czy ważące blisko 7 ton saszetkarki i koperciarki do Iranu.

Źródło: Go Logis, oprac.: Redakcja

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0