Transport drogowy
Transport ładunków ponadgabarytowych – takich jak elementy turbin wiatrowych, dźwigi, stalowe przęsła mostów czy całe linie produkcyjne – to jedno z największych wyzwań dla spedytorów i firm transportowych. Wymaga uzyskania szeregu pozwoleń, ubezpieczenia, kredytowania tego typu przedsięwzięcia, a także współpracy ze służbami drogowymi i policją. W Polsce rozwój transportu ponadgabarytowego jest napędzany przez szybko rosnący przemysł. Z drugiej strony, hamuje go infrastruktura, jest bardzo stara albo całkiem nowa, przez co trudno jest uzyskać pozwolenie na ciężki transport. Brakuje też śródlądowych dróg wodnych i infrastruktury kolejowej.
2018-07-12
Od przyszłego roku każdy zarejestrowany w Chinach samochód będzie wyposażony w specjalny czip śledzący – przesyłający dane do chińskiej centralnej bazy informacyjnej.
2018-06-25
Przekazanie obsługi elektronicznego systemu poboru opłat drogowych do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego to duże ryzyko, które może mieć poważne skutki – ocenia poseł PO Stanisław Żmijan. Zdaniem wiceszefa sejmowej Komisji Infrastruktury GITD nie ma doświadczenia, wiedzy ani narzędzi, które umożliwiłyby sprawne zarządzanie systemem e-myto. Dlatego część zadań i tak trzeba będzie zlecać wyspecjalizowanym podmiotom prywatnym. Ta decyzja będzie mieć też negatywne skutki dla kierowców, ponieważ jednostka, która nakłada kary, będzie jednocześnie rozpatrywać odwołania ukaranych.
2018-06-19
Dziś, 14 czerwca 2018 r., weszła w życie nowa ustawa o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów – została podpisana przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej 28 maja 2018 r. Nowelizacja ma na celu zapewnienie bardziej skutecznego monitorowania przewozu towarów wskazanych w przepisach o systemie monitorowania, zwanego systemem SENT.
2018-06-14
Dziś, 14 czerwca 2018 r., na wniosek części europosłów odbyło się głosowanie w Parlamencie Europejskim nad przyszłością transportu międzynarodowego. Wywieśmy czarne flagi. Unia Europejska mówi „nie” najbardziej europejskiej branży.
2018-06-14
Wyłączenie transportu międzynarodowego i tranzytu z przepisów dotyczących wynagrodzeń dla pracowników delegowanych to nie jedyne postanowienie Komisji Transportu Parlamentu Europejskiego. Komisja zaproponowała również szereg rozwiązań, które mają wpłynąć na sytuację branży transportowej w Unii Europejskiej. Przede wszystkim dotyczą one określenia zasad przewozu kabotażowego oraz ograniczenia niepożądanych praktyk firm przewozowych.
2018-06-07
1 czerwca br. na Węgrzech uruchomiono funkcję automatycznego nakładania kar (opłaty dodatkowej) za przekroczenie nacisku osi pojazdu lub jego masy, bez zatrzymania pojazdu. Jest to element działającego od 2017 r. krajowego systemu pomiaru nacisku na oś (TSM). Przypomnijmy, że w okresie od 19 września 2017 r. do 31 maja br. system wysyłał obsługującym pojazdy jedynie ostrzeżenia, a nie decyzje o nałożeniu opłaty dodatkowej.
2018-06-05
14 czerwca wchodzą w życie zmiany w przepisach o systemie monitorowania przewozów drogowych (SENT). Wśród pozytywnych zmian należy wymienić m.in. obniżenie niektórych kar, w przypadku, gdy nie doszło do uszczupleń podatków, lub odstąpienie od ich nakładania.
2018-06-05
Parlament Europejski przegłosował zmiany w dyrektywie o delegowaniu. Aby stwierdzić, jak wpłyną one na branżę transportu, musimy poczekać na wprowadzenie Pakietu Mobilności, jednak już teraz można stwierdzić, że czeka nas niemała rewolucja.
2018-05-30
Paliwa alternatywne? Jak najbardziej! Wolny od paliw kopalnych system transportowy jest możliwy do osiągnięcia i opłacalny. Należy zainwestować w inteligentne rozwiązania w logistyce oraz pojazdy elektryczne. To kluczowe wnioski z badania zainicjowanego przez ekspertów Scania.
2018-05-29