Transport drogowy
Republiki Federalnej Niemiec ogłosił, że od 1 stycznia 2019 r. stawki opłat za korzystanie z dróg płatnych zostaną zmienione. Nie są znane jeszcze wysokości nowych opłat. Wiadomo jednak, że składać się będą z trzech elementów: opłaty za infrastrukturę, opłaty za zanieczyszczenie powietrza i opłaty za hałas. Można z wielkim prawdopodobieństwem założyć, że zapłacimy więcej niż obecnie.
2018-05-25
Niemieckie służby kontrolne stosują nowe podejście do kontroli prawidłowej masy i zabezpieczenia ładunków, również o odniesieniu do pojazdów do 3,5 tony. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości przewoźnicy powinni się przygotować na uiszczenie kary, tzw. kwoty przepadku w wysokości nawet kilku tysięcy euro.
2018-05-25
Mimo iż Portugalia dołączyła do grona krajów, które wprowadziły płacę minimalną w transporcie dla kierowców zza granicy już pod koniec 2017 r., dopiero niedawno oficjalnie potwierdzono wymogi wynikające z ustawy. Płaca minimalna w Portugalii – przedstawiamy szczegóły.
2018-05-14
W ubiegłym roku zarejestrowano ok 98 tys. kierowców nieposiadających polisy komunikacyjnej. Według danych Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego w zeszłym roku większość z nich dostała wezwanie do zapłaty kary na łączną kwotę 158 mln PLN. Jednak odszkodowania i świadczenia wypłacane poszkodowanym w wyniku wypadków drogowych, popełnionych przez nieubezpieczonych i niezidentyfikowanych sprawców, kosztowały UFG 170 mln. PLN. Czy sytuacja na drogach może stać się bezpieczniejsza?
2018-05-05
– Twórzmy infrastrukturę drogową dla zawodowych kierowców, to pomoc w ich codziennej pracy, a nie kara za wykonywanie najbardziej europejskiego, mobilnego zawodu – mówi Maciej Wroński, Prezes związku pracodawców Transport i Logistyka Polska. TLP zwróciło się z oficjalnym pismem do europosłów pracujących nad Pakietem Mobilności o wspieranie zmian legislacyjnych, które sprzyjają rozbudowie infrastruktury drogowej, a nie tworzeniu reguł utrudniających pracę przewozową i życie kierowcy.
2018-04-12
Pakiet Drogowy oznacza innowacje, które jednak wymagają odpowiedniej infrastruktury drogowej. Modernizacje zajmą jeszcze lata, w związku z czym zmiany w przepisach dotyczących czasu pracy oraz modelu delegowania kierowców, nie powinny być wprowadzane od razu. Od dostępu do infrastruktury powinien być uzależniony m.in. odbiór tygodniowego odpoczynku przez kierowcę poza kabiną pojazdu.
2018-04-11
Model rozliczania pracy kierowców, szczególnie w kontekście podróży służbowej, przez ostatnie lata podlegał wielu zmianom i burzliwym dyskusjom. Do tego dochodzi deficyt na rynku oraz możliwości pracodawców, ogromny wpływ na wysokość zarobków kierowców ma także zapowiadany Pakiet Mobilności oraz zmiany w prawie unijnym. Konieczne jest wypracowanie nowego podejścia dotyczącego wynagradzania kierowców, jednak wydaje się, że należy poczekać na ustabilizowanie sytuacji w Europie oraz na polskim rynku. Poniżej szczegółowe opracowanie Transportu i Logistyki Polskiej:
2018-04-06
Polska infrastruktura drogowa rozwija się wyjątkowo prężnie. Teraz minister infrastruktury zatwierdził do realizacji 12 kolejnych programów inwestycji, w ramach których zbudowane zostaną nowe drogi. Ich łączna wartość wynosi ok. 300 mln zł. Inwestycje te będą realizowane w województwach: kujawsko-pomorskim, warmińsko-mazurskim, lubuskim, opolskim, świętokrzyskim, małopolskim oraz podkarpackim.
2018-03-30
Zdaniem organizacji pracodawców Transport i Logistyka Polska nie ma pewności, że zapisy ustawy MiLoG są stosowane prawidłowo i zgodnie z prawem wobec przewoźników z Polski. Wskazują na to m.in. ostatnie, zaskakujące wyroki niemieckich sądów. W związku z tym TLP zaapelowało do do niemieckiej Komisji ds. Wynagrodzenia Minimalnego o moratorium w przedmiocie waloryzacji wysokości wynagrodzenia minimalnego w Republice Federalnej Niemiec.
2018-03-28
Nie tylko przedstawiciele polskich, ale również węgierskich przewoźników głośno wyrażają swój sprzeciw przeciwko niektórym z przepisów Pakietu Mobilności. Bo o ile walka z nierównościami na rynku jest jak najbardziej wskazana, to objęcie transportu przepisami o delegowaniu pracowników to bardzo nieudany pomysł. Poniżej komunikat TLP:
2018-03-26