Podwyżki i być może rozszerzenie systemu Płaton na drogi regionalne
Czekają nas podwyżki za przejazd rosyjskimi drogami federalnymi objętymi systemem Płaton. Niewykluczone też, że opłata zostanie rozszerzona na drogi regionalne.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Czekają nas podwyżki za przejazd rosyjskimi drogami federalnymi objętymi systemem Płaton. Niewykluczone też, że opłata zostanie rozszerzona na drogi regionalne.
W zeszły czwartek Komisja Europejska rozpoczęła postępowanie w sprawie płacy minimalnej we Francji oraz podjęła kolejne kroki w związku z niemieckim MiLoGiem. To jednak nie koniec nowości. KE wniosła do Trybunału Sprawiedliwości sprawę przeciwko Danii i Finlandii za nieprzestrzeganie zasad kabotażu.
Kontrola celna jest dla przewoźników jedną z najtrudniejszych procedur. Szczególnie, jeśli dotyczy ona Rosji. Podpowiadamy, jak przygotować się do tej nieprzyjemnej procedury.
73 proc. kierowców przekracza dopuszczalną prędkość w miejscach, w których do końca 2015 roku funkcjonowały fotoradary Straży Miejskiej. W okresie pracy wybranych urządzeń ujawniano średnio 218 przypadków wykroczeń dziennie. Obecnie byłyby to dziesiątki tysięcy wykroczeń.
Ministerstwo Spraw Zagranicznych informuje, że w związku z zamachami, jakie miały miejsce w Paryżu w listopadzie 2015 r., na terenie Francji obowiązuje stan wyjątkowy. Jest on związany z utrzymującym się najwyższym stopniem alertu antyterrorystycznego.
Komisja Europejska postanowiła wywrzeć presję na rządy Niemiec i Francji, które wszelkimi metodami próbują usunąć polskie firmy transportowe ze swoich rynków. Rządy Niemiec i Francji pod presją rodzimych firm, postanowiły zainterweniować i – lekceważąc przepisy unijne – wprowadzić zmiany prawne, które zmierzają do wyrugowania polskich przewoźników z rynku niemieckiego i francuskiego.
Dzieje się to pod pozorem ustaw o płacy minimalnej, a wkrótce może stać się przedmiotem sporu na arenie europejskiej – propozycje dotyczące dyrektywy o delegowaniu pracowników usankcjonowałyby w całej UE to, co teraz robią Niemcy i Francuzi. Jest to czystej wody protekcjonizm i zaprzeczenie idei jednolitego unijnego rynku – przekonują Pracodawcy RP. Dopóki polska konkurencja była niewielka, granice mogły być otwarte, a przepisy liberalne. Jednak kiedy konkurencja stała się poważnym zagrożeniem, rynki się zamyka, a przepisy stają się skrajnie nieprzyjazne. Nie można się na to zgodzić i nie może zaskakiwać to, że Komisja Europejska staje po stronie Polski. Staje po stronie unijnych traktatów i fundamentów UE. Brak reakcji byłby odebrany w niektórych europejskich stolica jako zgoda na kolejne protekcjonistyczne pomysły, których nie brakuje – twierdzą Pracodawcy RP.
Minister infrastruktury chce, aby odcinkowe pomiary prędkości były jeszcze dokładniejsze. Proponuje, aby ustawić je z dokładnością do 1 km/h.
Przedstawiciel ZMPD uczestniczył w seminarium poświęconym ustawie Loi Macron zorganizowanym 9 czerwca w Brukseli. Podczas niego potwierdzono lub uzupełniono informacje dot. obowiązkowych zaświadczeń, tłumaczeń czy przedstawicielstwa.
Możliwe, że 16 czerwca Komisja Europejska przejdzie do drugiego etapu procedury o naruszenie prawa unijnego przez Niemcy – przekazują unijne źródła PAPu.
Prezydent Azerbejdżanu Ilham Alijew we czwartek podpisał ustawę, zgodnie z którą od 1 czerwca 2016 roku samochody ciężarowe i środki transportu z przyczepami i naczepami, zarejestrowane poza granicami kraju, zwolnione będą od podatku drogowego przez trzy lata.