Transport drogowy
Norwegia jako 26. kraj ratyfikowała protokół e-CMR. Tym samym już wszystkie skandynawskie kraje będą honorować e-CMR. Docelowo elektroniczny list przewozowy ma być obowiązkowy. Następny krok to nowelizacja przepisów, tak aby stały się spójne z nowo przyjętym protokołem.
2020-06-23
Dziś, w środę 10 czerwca, nie będzie zakazów dla kierowców ciężarówek powyżej 12 ton. Dzięki temu wszystkie podmioty wykonujące operacje transportowe będą mogły je zakończyć przed dniem Bożego Ciała – argumentuje resort infrastruktury.
2020-06-10
Członkowie Komisji Transportu i Turystyki TRAN odrzucili wczoraj w głosowaniu wszystkie poprawki złożone w ramach drugiego czytania Pakietu Mobilności – informuje stały przedstawiciel ZMPD w Brukseli Margareta Przybyła. W konsekwencji Pakiet trafi pod głosowanie plenarne w dniach 8-10 lipca w wersji przyjętej podczas tzw. trilogów. Jeśli i tym razem poprawki nie zostaną przyjęte, Pakiet w obecnej formie stanie się rzeczywistością.
2020-06-09
Szansą dla polskich przewoźników w nowej post-covidowej globalnej rzeczywistości może być przewidywane skracanie łańcuchów dostaw, co przełoży się na wzrost regionalnej i europejskiej wymiany towarowej. Ta potencjalna szansa może jednak zostać ograniczona niekorzystnymi regulacjami unijnymi, które osłabią konkurencyjność naszych przewoźników i uniemożliwią im pracę w eksporcie usług transportowych.
2020-06-08
Jeszcze tylko podpis prezydenta i nowe przepisy niedługo wejdą w życie. Zmieni się sposób, w jaki kierowcy ciężarówek płacą za drogi. Następnie automatyczne, elektroniczne płatności będą dotyczyły kierowców wszystkich pojazdów.
2020-06-08
Polska i Węgry w 2018 r. złożyli skargę do Rzecznika Generalnego Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie stwierdzenia nieważności znowelizowanych w 2018 r. przepisów dyrektywy o delegowaniu pracowników w UE. Według Rzecznika skarga jest bezzasadna, a model delegowania jest właściwy dla transportu międzynarodowego.
2020-06-01
Komisja Europejska jest świadoma negatywnego wpływu pandemii COVIC-19 na sektor transportu drogowego i robi wszystko, co w jej mocy, aby złagodzić jej skutki
2020-05-27
Od 11 stycznia 2020 r. w Polsce obowiązują nowe przepisy, określające prowadzenie kursów w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych. Przepisy te realizują główne postulaty zgłaszane od czterech lat przez branżę transportową, w tym TLP. Obejmują one przede wszystkim dostosowanie czasu trwania, rodzaju i zakresu tematycznego kursów do funkcji i zadań kierowców w przewozie omawianych towarów, a także uproszczenie procedur dla ośrodków szkoleń i marszałków województw, zaangażowanych w proces egzaminowania kierowców po ukończonych kursach.
2020-05-22
W Polsce prośby o tymczasowe wstrzymanie płatności w systemie viaTOLL zostały zignorowane, z kolei w Czechach przewoźnicy mogą odroczyć je w czasie o 90 dni.
2020-05-20
Transport i logistyka to filary polskiej gospodarki, wytwarzające 6% PKB[1]. 40% kabotażu i 17% wszystkich przewozów w Unii Europejskiej jest według badania OCRK obsługiwane przez polskie firmy transportowe. Początki dynamicznego rozwoju tego sektora przypadają na lata 90. ubiegłego wieku, kiedy zmiana ustroju pozwoliła na powstanie prywatnych firm transportowych. Dzięki nim krajowe towary wyruszyły na zagraniczne rynki, a Polacy mogli wreszcie nabyć upragnione, wcześniej niedostępne zachodnie dobra.
2020-05-12