Rząd nie pomoże polskim firmom transportowym w kwestii MiLoG
Przewoźnicy są odsyłani od “okienka do okienka” – nadal nie znają odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczące niemieckiej ustawy MiLoG. A rząd wcale nie pomaga.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Przewoźnicy są odsyłani od “okienka do okienka” – nadal nie znają odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczące niemieckiej ustawy MiLoG. A rząd wcale nie pomaga.
Szwedzkim kabotażem zajmuje się Komisja Europejska? Wszystko na to wskazuje. Szwedzkie przepisy zaskarżyło Swedish International Freight Association (SIFA).
Władze rosyjskiej Federalnej Służby celnej (FSB) oraz Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ASMAP) poinformowały o wznowieniu obowiązywanie karnetów TIR w pełnym zakresie na terenie Rosji.
Niemcy, Francja, Włochy, a teraz także Norwegia! Już za parę tygodni w życie wchodzą nowe przepisy dotyczące płacy minimalnej dla kierowców pracujących w Norwegii.
Mandatami będzie można karać również posłów, senatorów i prokuratorów. Sejmowe komisje jednogłośnie zarekomendowały projekt nowelizacji przepisów.
Czy w regionie Beneluxu pojawią się dłuższe, 25-metrowe ciężarówki? Władze nie porzucają tematu i stawiają kolejne kroki ku legalizacji pojazdów.
Do holenderskiego związku transportowców TLN doszły informacje o mandatach wystawianych za przerwanie tachografowego odpoczynku na czas wyjazdu z brytyjskich promu. Jeśli tak jest rzeczywiście, grzywny nakładane są niezgodnie z przepisami.
Okresowe przeglądy ogumienia flot pojazdów ciężarowych mają znaczący wpływ na efektywność pracy firmy transportowej. Przed operatorami stoją wyzwania związane z zarządzaniem terminami, miejscami oraz doborem właściwych narzędzi i wykonawców kontroli opon. Mnogość tych obowiązków sprawia, że menedżerowie coraz częściej korzystają z usług zewnętrznych partnerów.
W czerwcu IKEA we współpracy z firmami Cryogas M&T Poland oraz Iveco Poland rozpoczyna testy wykorzystania paliwa LNG w transporcie drogowym w łańcuchu dostaw. Zadaniem projektu jest sprawdzenie czy stosowanie alternatywnego paliwa, uznawanego za bardziej ekologiczne i ekonomiczne, pomoże IKEA w redukcji emisji dwutlenku węgla w transporcie produktów.
W Irlandii zatwierdzono nowe przepisy. Od początku czerwca 2015 r. po irlandzkich drogach mogą bez problemu poruszać się samochody ciężarowe o sześciu lub więcej osiach przy wadze 46 ton.