Wkrótce kolejne zakazy we Francji
Tym razem chodzi o rozmowy przez tradycyjny zestaw słuchawkowy podczas prowadzenia samochodu.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Tym razem chodzi o rozmowy przez tradycyjny zestaw słuchawkowy podczas prowadzenia samochodu.
Ośmiu obywateli Rzeczypospolitej Polski będa musieli ponieść odpowiedzialność za przewóz ładunków ponadgabarytowych na terytorium Litwy bez stosownego na to zezwolenia.
Choć nadal trwa burzliwa dyskusja na temat niemieckiej ustawy o płacy minimalnej, już za chwilę w życie wchodzą kolejne ustalenia, które są niezbyt na rękę kierowcom i przewoźnikom.
Jak przekazała holenderska organizacja TLN w Niemczech, służb niemieckie rozpoczęły kontrolowanie zagranicznych przedsiębiorstw w zakresie przestrzegania obowiązującej ustawy o płacy minimalnej. Dwie polskie firmy oraz przedsiębiorstwa z Węgier i Czech muszą zgromadzić pokaźną liczbę dokumentów.
Przewidywano, że możliwość rejestracji pojazdów przystosowanych do ruchu lewostronnego będzie możliwe od 1 stycznia 2015 r. Wydaje się, że niemal pół roku później nadal nic nie ustalono w tej sprawie.
W kontekście wydarzeń ostatnich miesięcy, wprowadzenia przez rząd niemiecki ustawy o płacy minimalnej obejmującej również zagranicznych kierowców realizujących przewozy na terenie Niemiec i twardej obrony swojego stanowiska w kontaktach z pozostałymi państwami członkowskimi UE ta decyzja bardzo dziwi. Niemcy bronią swój rynek przed konkurencyjnymi cenowo usługami firm ze Wschodu, a jednocześnie znoszą kabotaż dla Chorwacji.
Przypominamy o ograniczeniach w ruchu obowiązujących na terytorium Niemiec na całej sieci dróg i autostrad.
Z uwagi na Zielone Świątki oraz Boże Ciało w Polsce będzie obowiązywał zakaz ruchu pojazdów i zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 ton.
UE wcale nie rozwiała wątpliwości wokół niemieckich regulacji – stwierdził na antenie Radia Szczecin europoseł SLD Bogusław Liberadzki. Zapowiada interwencję.
Bardzo możliwe, że Komisja Europejska zaproponowała Niemcom kompromis, który ma przyspieszyć ustosunkowanie się przez stronę niemiecką do unijnych wymagań. Choć trudno nazwać kompromisem działania, które przyniosą znaczne straty wschodnim rynkom transportowym.