UE chce wprowadzenia inteligentnych tachografów w pojazdach powyżej 2,4 tony
2018-06-06 Redakcja
Ostatnie dni rzuciły nowe światło na europejską ustawę o delegowaniu, która determinować będzie kształt europejskiego rynku transportowego oraz w ogromnej mierze wpłynie na pracę kierowców.
Jak już wiemy, Komisja Transportu chce wykluczyć transport międzynarodowy z przepisów o delegowaniu i skupić się na kabotażu, pojawił się też pomysł wprowadzenia nowych tachografów do używanych ciężarówek. I – uwaga – do małych pojazdów do 2,4 tony.
Komisja Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego ma pewne plany odnośnie do lekkich busików. Zdaniem urzędników unijnych przepisy dotyczące czasu pracy kierowcy oraz kabotażu powinny mieć zastosowanie również w ich przypadku.
Oznacza to oczywiście m.in. obowiązek wprowadzenia inteligentnych tachografów we wszystkich pojazdach o DMC powyżej 2,4 tony. Prawdopodobnie stanie się to obowiązkowe do 2024 r.
Aktualności
Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym
2024-03-04
Aby lepiej zrozumieć wyzwania i możliwości, przed jakimi stoją dziś zawodowi kierowcy ciężarówek, Mindaugas Paulauskas, dyrektor generalny Girteka, postanowił osobiście zasiąść za kierownicą ciężarówki.
2024-03-04
Tutaj można dowiedzieć się, jak będzie przebiegał protest polskich rolników na granicy z Litwą (które ciężarówki zostaną sprawdzone, kto to zrobi itp.).
2024-03-01
Litwa zamyka dwa punkty na granicy z Białorusią (uzupełniono – dwa kolejne punkty zostaną zamknięte)
2024-02-27
Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.
2024-02-26
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.