UWAGA: epidemia
Przegląd techniczny a koronawirus. Ministerstwo Infrastruktury oraz Instytut Transportu Samochodowego wspólnie przygotowały nowe wytyczne dotyczące obowiązkowych przeglądów technicznych aut.
2020-03-30
Kierowcy prowadzący pojazdy samochodowe w międzynarodowym transporcie drogowym (w tym międzynarodowym transporcie kombinowanym), po przekroczeniu granicy państwowej, są zwolnieni z odbycia obowiązkowej kwarantanny, o której mowa w przepisie § 2 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii.
2020-03-30
Kwarantanna, którą objęte są osoby po przekroczeniu granicy, to jedna z metod walki z COVID-19, jaką przyjęło wiele państw. Najczęściej jednak owe granice przekraczają kierowcy zawodowi, którzy przecież niemalże walczą o to, aby nie naruszyć ciągu dostaw na terenie Unii. Czy oni również są nią obejmowani? Czy to jest zgodne z prawem? I najważniejsze: co zrobić, aby do kwarantanny nie dopuścić? Kwarantanna a kierowca zawodowy – przeczytaj.
2020-03-27
Kolejne działanie Transport i Logistyka Polska okazało się efektywne. Polski Rząd odpowiadając na apel TLP o przystąpienie do umów wielostronnych M324 i M325, sporządzonych na podstawie przepisów Umowy europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR), przystąpił do pierwszej z tych umów.
2020-03-27
Czy kontrola drogowa w czasie epidemii wygląda tak samo jak do tej pory? Oczywiście nadal muszą być podejmowane standardowe działania, mające na celu chociażby zweryfikowanie tożsamości kierowcy. Dane kierowcy oraz jego dokumenty sprawdzane są w dostępnych bazach, podobnie informacje dotyczące pojazdu oraz jego stanu technicznego.
2020-03-27
Wzmożone kontrole na granicach, wielokilometrowe korki, przekroczone czasy pracy kierowców, zamknięte fabryki i zakłady produkcyjne to problemy, z jakimi boryka się dziś branża transportowa. Choć sam transport zaciąga hamulec, to zadłużenie branży powoli się rozpędza. Na początku lutego br. wynosiło jeszcze 843 mln zł. Dziś to już 927,9 mln zł.
2020-03-26
Lewiatan zapytał 800 firm o skutki pandemii dla prowadzenia biznesu, a szczególnie o sytuację pracowników. 55% pytanych firm już dziś bardzo poważnie odczuwa skutki pandemii. 69% badanych planuje redukcje zatrudnienia. 47% może czekać na pomoc państwa maksymalnie 3 tygodnie, potem zacznie zwalniać.
2020-03-26
Branża TSL jest jedną z bardziej narażonych na skutki pandemii koronawirusa. Coraz bardziej restrykcyjne środki wprowadzane przez władze w Polsce i na całym świecie, mające na celu wstrzymanie rozprzestrzeniania się koronawirusa, powodują z oczywistych względów zakłócenia w lokalnym i globalnym łańcuchu dostaw.
2020-03-26
Informowaliśmy już o tym, że Komisja Europejska opublikowała wytyczne dla transportu związane z pandemią koronawirusa. Kancelaria Transportowa ITD-PIP opublikowała merytoryczne, rozbudowane opracowanie, które wyjaśnia najważniejsze zmiany. Dzielimy się nim poniżej.
2020-03-26
Rząd zaakceptował wczoraj, 25 marca, pakiet rozwiązań, znanych pod nazwą Tarcza Antykryzysowa, który ma przeciwdziałać gospodarczym skutkom pandemii koronawirusa. Pomoc ma skupić się na działaniach mających ochronić zatrudnienie i zachować płynność finansową w firmach.
2020-03-26