Pakiet Mobilności: prace na pewno zostaną przesunięte
Wczoraj Rada nie uzgodniła swojego stanowiska z pierwszego czytania ws. Pakietu Mobilności i nie jest na ten moment wiadome, kiedy podejmie temat ponownie.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Wczoraj Rada nie uzgodniła swojego stanowiska z pierwszego czytania ws. Pakietu Mobilności i nie jest na ten moment wiadome, kiedy podejmie temat ponownie.
Szef MSWiA potwierdził, że tymczasowe kontrole graniczne zostały wydłużone o 20 dni, tzn. będą utrzymane do 13 kwietnia. Nie wpłynie to na przepływ towarów – przekonuje Mariusz Kamiński.
Nawiązując do licznych pytań o możliwość obniżki OC w związku z przymusowym przestojem środków transportu, przypominamy, że już na podstawie obecnie istniejących przepisów jest możliwość czasowego wycofania pojazdu z ruchu na okres od 2 do 24 miesięcy. Na ten czas zakład ubezpieczeniowy jest zobowiązany proporcjonalnie obniżyć składkę roczną OC, a obowiązek podatkowy podatku w zakresie podatku od środków transportowych wygasa.
Tarcza nie wystarcza! Zdaniem przedstawicieli branży transportu i TSL rządowe propozycje rozwiązań mających pomóc polskim firmom dotkniętym przez kryzys są, delikatnie mówiąc, niewystarczające. Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce apeluje do przewoźników, aby przyłączyli się do akcji. Wyraź swój sprzeciw – wystarczy przyklejenie plakatu na pojeździe.
Jak opisać wykresówkę lub wydruk z tachografu, gdy z powodu kilometrowych kolejek na przejściach granicznych kierowca ciężarówki nie może rozpocząć odpoczynku? Nowe restrykcyjne zasady przekraczania granic państw członkowskich Unii Europejskiej, w tym zamknięte granice Polski, oraz dynamicznie zmieniające się procedury administracyjne powodują, że truckerzy stają przed wyzwaniem prawidłowego zaplanowania czasu jazdy.
Przedsiębiorcy mają sporo uwag do rządowego projektu ustawy osłonowej przed skutkami COVID-19 dla gospodarki. Konfederacja Lewiatan opracowała ponad 100 stron komentarzy do projektu. W pracach nad nimi brali także udział eksperci TLP.
Transport i Logistyka Polska zwróciła się z prośbą do Ministra Infrastruktury i Ministra Finansów o zawieszenie poboru opłat za przejazd pod drogach publicznych objętych systemem Viatoll w okresie epidemii COVID-19. Byłoby to znaczne wsparcie dla branży, która należy do jednej z bardziej poszkodowanych kryzysem wywołanym epidemią.
Kilka dni temu związek pracodawców Transport i Logistyka Polska apelował do największych spółek paliwowych w Polsce o udostępnienie infrastruktury sanitarnej dla kierowców transportu drogowego. Otrzymano pierwszą odpowiedź w tej sprawie.
Komisja Europejska przedstawiła wczoraj, 23 marca, nowe praktyczne rozwiązania dotyczące wdrażania wytycznych dotyczących środków zarządzania granicami, aby utrzymać stały przewóz towarów w całej UE podczas pandemii.
Przygotowany przez państwo pakiet antykryzysowy mający wspomóc biznes w walce ze skutkami pandemii koronawirusa nie tylko nie zadowala przedsiębiorców z branży międzynarodowego transportu drogowego, lecz pokazuje totalny brak zrozumienia sytuacji przez rządzących – mówią eksperci ZMPD.