Volvo FH16 ruszyło z miejsca 750-tonowy zestaw dzięki biegom pełzającym. Co za moc!
Zgodnie z zapowiedzią wczoraj na swoim kanale na Youtube Volvo Truck opublikowało najnowszy film o Volvo FH16 ze skrzynią biegów I-Sihft z biegami pełzającymi. Maszyna podejmuje ekstrmalnie trudne wyzwanie. Z najsilniejszym człowiekiem na świecie, Magnusem Samuelssonem, i dziennikarzem motoryzacyjnym Brianem Weatherleyem w kabinie, Volvo FH16 holuje ciężar 750 ton.
Na terenie portu w Goeteborgu, w Szwecji, zestawiono pociąg drogowy o długości 300 m, składający się z 20 przyczep załadowanych łącznie 40 kontenerami wypełnionymi częściami zamiennymi Volvo. Całość, wraz z ciągnikiem siodłowym Volvo FH16 waży 750 ton. Zadanie: ruszyć całym zestawem z miejsca i przejechać dystans 100 m.
– I-Shift z biegami pełzającymi zapewnia wyjątkowo dużą siłę napędową przy ruszaniu z miejsca – niedostępną w jakimkolwiek innym samochodzie ciężarowym produkowanym seryjnie. Biegi pełzające umożliwiają transport naprawdę dużych, wysoce ponadnormatywnych ciężarów, ruszanie z miejsca w trudnym terenie i jazdę z wyjątkowo małymi prędkościami, rzędu 0,5 km/h. Do transportu szczególnie ciężkich ładunków zwykle wykorzystuje się samochody ciężarowe specjalnie przystosowywane do tego celu. My zaś użyliśmy w teście Volvo FH16 pochodzące prosto z fabryki – mówi Peter Hardin, menedżer produktu ds. FM i FMX w Volvo Trucks.
Wykorzystane w teście Volvo FH16 750 było wyposażone w I-Shift z biegami pełzającymi i najwytrzymalsze osie dostępne w podstawowej ofercie Volvo. Jego kierowcą zaś był Magnus Samuelsson – były Mistrz Świata Strongman.
– Mało jest rzeczy, które dawałyby tak ogromne poczucie walki i pokonania własnych ograniczeń. W życiu stawałem przed wieloma trudnymi wyzwaniami, ale to jest zdecydowanie najcięższe – mówi Magnus Samuelsson.
Doświadczony dziennikarz motoryzacyjny Brian Weatherley jest podobnego zdania:
– Już fakt opracowania przez Volvo Trucks zautomatyzowanej skrzyni biegów zdolnej wprawić w ruch zestaw drogowy o masie 325 ton robi wrażenie. Ale pociągnięcie ponad 700-tonowego* zestawu pojedynczym, seryjnym samochodem ciężarowym jest doprawdy czymś niezwykłym. W mojej 30-letniej karierze dziennikarza specjalizującego się pojazdach ciężarowych nigdy dotąd nie widziałem czegoś podobnego.
*dopuszczalna masa całkowita
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.