Volvo i strongman za kierownicą!
Ile może uciągnąć Volvo FH16 750? Z najsilniejszym człowiekiem za kierownicą najmocniejszego, produkowanego seryjnie samochodu ciężarowego wszystko zależy od nowej skrzyni biegów I-Shift z biegami pełzającymi.
Odpowiedź zostanie przedstawiona 12 kwietnia na kanale Volvo Trucks na portalu YouTube.
15 marca br. Volvo Trucks wprowadziło na rynek nową skrzynię biegów I-Shift z biegami pełzającymi. Biegi pełzające umożliwiają ruszenie z miejsca i jazdę zestawem drogowym o masie całkowitej do 325 ton, co jest ewenementem w przypadku seryjnych samochodów ciężarowych. Ale jakie tak naprawdę obciążenie może przenieść nowa I-Shift? Odpowiedzi dostarczy najnowsza, wyjątkowa próba siły, zorganizowana przez Volvo Trucks, podczas której strongman Magnus Samuelsson, były posiadacz tytułu najsilniejszego człowieka na świecie, oraz dziennikarz motoryzacyjny Brian Weatherley skonfrontują skrzynię biegów z prawami fizyki.
– Dobrze wiemy, że I-Shift z biegami pełzającymi może wprawiać w ruch naprawdę ciężkie zestawy drogowe. Za pomocą tego testu chcemy zademonstrować rzeczywiste, nieprawdopodobne wręcz możliwości skrzyni biegów i to, czego można dokonać dzięki biegom pełzającym – mówi Peter Hardin, menedżer produktu ds. FM i FMX w Volvo Trucks.
Miejscem testu jest port w Goeteborgu, zaś zadaniem samochodu ciężarowego – przeciągnięcie pociągu drogowego złożonego z ciężkich kontenerów.
– Próba ruszenia z miejsca z tak dużym obciążeniem, a właśnie taką tutaj podejmujemy, stanowi ogromne wyzwanie dla seryjnego ciągnika siodłowego wyposażonego w zautomatyzowaną skrzynię biegów. W mojej 30-letniej karierze dziennikarza specjalizującego się pojazdach ciężarowych nigdy dotąd nie byłem świadkiem czegoś podobnego – mówi Brian Weatherley.
Film, w którym Magnus Samuelsson testuje I-Shift z biegami pełzającymi, zostanie opublikowany na kanale Volvo Trucks na portalu YouTube 12 kwietnia.
I-Shift z biegami pełzającymi
I-Shift z biegami pełzającymi stanowi rozwinięcie koncepcji opracowanej przez Volvo Trucks zautomatyzowanej skrzyni biegów I-Shift.
Nowa wersja I-Shift została opracowana specjalnie z myślą o zapewnieniu wyjątkowo dużej siły napędowej przy ruszaniu z miejsca i jeździe z wyjątkowo małymi prędkościami.
I-Shift z biegami pełzającymi umożliwia jazdę z prędkościami rzędu 0,5-2 km/h oraz ruszanie z miejsca zestawem drogowym o masie całkowitej do 325 ton, co jest ewenementem w przypadku seryjnych samochodów ciężarowych wyposażonych w zautomatyzowaną skrzynię biegów.
Skrzynia biegów jest dostępna w wersji z biegiem bezpośrednim lub nadbiegiem, z jednym lub dwoma biegami pełzającymi. Ponadto, istnieje możliwość wyboru także dwóch pełzających biegów wstecznych.
Przekładnia biegów pełzających stanowi dodatek do standardowej skrzyni biegów I-Shift. W celu wzmocnienia konstrukcji pod kątem przenoszenia dużych obciążeń część podzespołów wykonano z materiałów o dużej wytrzymałości. W porównaniu ze standardową I-Shift, wersja z biegami pełzającymi jest dłuższa o 12 cm.
I-Shift z biegami pełzającymi jest dostępna w połączeniu z 13- i 16-litrowymi silnikami Volvo Trucks dla pojazdów Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH i Volvo FH16.
Fakty, Brian Weatherley
Brytyjski, niezależny dziennikarz motoryzacyjny specjalizujący się w pojazdach ciężarowych. Były redaktor naczelny magazynu „Commercial Motor/Truck & Driver”. Członek jury przyznającego tytuł „ Międzynarodowy Samochód Ciężarowy Roku”. Gospodarz cyklicznego programu „Brian’s Truck Report” w telewizji internetowej Volvo Trucks.
Fakty, Magnus Samuelsson
Jedyny Szwed, jaki zdobył tytuł Mistrza Świata Strongman (Maroko, 1998) i pięciokrotny medalista tych zawodów. W późniejszych latach był uczestnikiem kilku szwedzkich widowisk telewizyjnych. Zagrał również w kliku filmach, jednak w 2000 r. odrzucił propozycję występu w głośnym „Gladiatorze”.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.