Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Volvo Trucks Poland podsumowuje rok – nie ma powodów do narzekań

1860x1050-fm-rigid-teaser2

Volvo Trucks w 2018 sprzedało w Polsce 4 439 pojazdów ciężarowych o DMC pow. 16 ton, co zapewniło firmie wysokie 4. miejsce na rynku. Jednym z największych osiągnięć jest prawie 30 proc. wzrost sprzedaży w segmencie podwozi. 

Dobra passa w branży producentów samochodów ciężarowych trwa. 2018 rok przyniósł kolejne wzrosty sprzedaży. Zarejestrowano aż 27 445 pojazdów ciężarowych o DMC pow. 16 ton, co oznacza, że rynek urósł aż o 8,4 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Volvo Trucks Poland miniony rok również zalicza do udanych. Firma sprzedała 4 439 samochodów, co dało jej 16,2 proc. udział w rynku (DMC >16t). Najlepszym okresem była jesień. W miesiącach wrzesień – listopad firma zrealizowała ponad 32 proc. całej sprzedaży.

- Ubiegły rok był bardzo udany, gdyż w 100 proc. wykonaliśmy założony plan. W lutym 2018 mówiłam, że rok będzie dobry, ale nie oczekujemy spektakularnych wzrostów. Duży, ponad 8 proc. wzrost całego rynku nie jest moim zdaniem naturalny. W znacznej części podyktowany jest przez grupy zakupowe, które wymieniają floty w coraz krótszym czasie. To są transakcje, w których my jako Volvo Trucks nigdy nie braliśmy i nie chcemy brać udziału. Stawiamy na systematyczny rozwój i umacnianie pozycji w najbardziej perspektywicznych – naszym zdaniem – segmentach rynku, takich jak podwozia – mówi Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Group Trucks Poland.

To właśnie sukces w sprzedaży podwozi o DMC pow. 16 ton jest jednym z najważniejszych osiągnięć firmy w 2018 roku. Po raz pierwszy od wielu lat Volvo Trucks znalazło się na podium w tej kategorii. Ponad 30 proc. wzrost sprzedaży podwozi jest rezultatem dużego zapotrzebowania ze strony rynku krajowego, w który Volvo Trucks od kilku lat coraz mocniej inwestuje. Wspieranie lokalnego transportu, w tym przewoźników świadczących usługi na terenie Polski, służb ratowniczych i przedsiębiorstw komunalnych, jest jednym z priorytetów firmy. To dla tych klientów został wprowadzony i jest realizowany z coraz większym powodzeniem program sprzedażowy 4Poland. W 2018 roku, w Skawinie pod Krakowem, została zorganizowana pierwsza edycja targów o tej samej nazwie. To właśnie lokalni przewoźnicy napędzają popyt na podwozia. Powstaje coraz więcej centrów logistycznych, mocno rozwija się sektor firm kurierskich, branża budowlana czy leśna. Coraz większe zapotrzebowanie na nowe pojazdy mają również służby państwowe: straż pożarna czy przedsiębiorstwa komunalne.

1860x1050-fe-electric-przekazanie-teaser2

- Niewielu dostawców może wykazać się rozwiązaniami dopasowanymi niemal do każdej branży. Volvo Trucks to potrafi, o czym świadczy np. rekordowy wzrost sprzedaży podwozi do pojazdów pożarniczych o DMC pow. 16 ton, który w 2018 roku wyniósł aż 75 proc. Dzięki tak doskonałym wynikom wskoczyliśmy na pozycję lidera tego segmentu – mówi Małgorzata Kulis. – W przyszłym roku będziemy kontynuować naszą strategię wsparcia lokalnego rynku i zrównoważonego rozwoju. – dodaje Małgorzata Kulis.

Program 4Poland to nie tylko akcja sprzedażowa, ale również wsparcie lokalnych inicjatyw. W końcówce 2018, Volvo Trucks Poland ruszyło z kampanią „Strażacy – dziękujemy!”, w ramach której m.in. przekazało kontener, służący obecnie kilkudziesięciu jednostkom PSP i OSP w województwie małopolskim do ćwiczeń pożarów wewnętrznych. W serii poruszających spotów video, szwedzka marka podziękowała również polskim strażakom, którzy latem 2018 roku przez dwa tygodnie pomagali w gaszeniu największych w historii Szwecji pożarów lasów. Akcja została bardzo entuzjastycznie i pozytywnie przyjęta przez internautów, a filmy miały setki tysięcy wyświetleń.

Rok 2018 był dla Volvo Trucks udany nie tylko ze względu na wyniki sprzedażowe. To również prezentacja i wprowadzenie do oferty nowych, innowacyjnych pojazdów i rozwiązań, udział w licznych wydarzeniach, konkurs dla kierowców Volvo Trucks Driver Challenge oraz wspieranie licznych akcji CSR.

W 2018 roku 25. urodziny obchodziło kultowe już Volvo FH. Jego sukces rynkowy jest jednym z największych w całej historii branży transportowej. Co więcej, model ten osiągnął kolejny, ważny punkt na swojej drodze: 19 września, ubiegłego roku, podczas odbywającej w Hanowerze wystawy IAA, milionowy egzemplarz Volvo FH trafił w ręce firmy Gesuko. Pojazd uroczyście przekazał prezes Volvo Trucks, Claes Nilsson. Gesuko już od 1976 roku jest stałym klientem Volvo Trucks, a w jego flocie jeżdżą pojazdy tylko tej szwedzkiej marki. Chcąc uczcić jubileusz swego najbardziej popularnego modelu, Volvo Trucks zaproponowało też klientom specjalną jego edycję. Pojazd ten wyróżniał się indywidualną stylizacją elementów zewnętrznych i wnętrza, wyjątkowym komfortem kierowcy oraz najnowocześniejszym wyposażeniem.

W ubiegłym roku swoją premierę miały dwa samochody napędzane wyłącznie elektrycznie – Volvo FE Electric o maksymalnej DMC 27 ton oraz Volvo FL Electric – o DMC16 ton. Pojazdy te zapewnią zupełnie nowe możliwości w zakresie zmniejszenia emisji spalin i hałasu w transporcie miejskim. Ponieważ są one całkowicie bezemisyjne, doskonale nadają się też do użytkowania wewnątrz zadaszonych terminali, jak i w „zielonych” strefach miast. Oba modele do sprzedaży zostaną wprowadzone w drugiej połowie 2019 roku. Pierwsze dwa Volvo FE Electric, z pilotażowej partii pojazdów, już w lutym trafiły do klientów w Szwecji – przewoźnika TGM, będącego stałym podwykonawcą szwedzkiego oddziału DB Schenker oraz firmy Renova, zajmującej się zbiórką i recyklingiem odpadów.

Przełomowym wydarzeniem w 2018 roku było również podpisanie porozumienia z przedsiębiorstwem Brønnøy Kalk AS w Norwegii, na mocy którego Volvo Trucks dostarczy mu pierwsze komercyjne autonomiczne rozwiązanie do transportu. Przewiduje się, że sześć autonomicznych Volvo FH, które będą się poruszać na pięciokilometrowej trasie pomiędzy kopalnią a portem, pełną zdolność operacyjną osiągnie do końca 2019 r.

Jednak najbardziej innowacyjnym projektem, jaki w 2018 roku odkryło przed światem Volvo Trucks, było rozwiązanie transportowe, Vera, oparte na autonomicznych pojazdach z napędem elektrycznym. Jest to odpowiedź na rosnącą konsumpcję, szybki rozwój handlu internetowego i powszechny brak kierowców. Zaproponowane przez Volvo Trucks rozwiązanie zostało stworzone z myślą o realizacji regularnych, powtarzalnych zadań transportowych, charakteryzujących się stosunkowo krótkimi odległościami, dużym wolumenem oraz wysoką precyzją dostaw (np. centra logistyczne).

Ubiegły rok to również ogromny sukces Polaków w światowym finale prestiżowego konkursu Volvo Trucks Driver Challenge 2018. Jego zwycięzcą został Piotr Krahel. Pokonał 32 najlepszych profesjonalnych kierowców wyłonionych w eliminacjach krajowych na całym świecie. Finał odbył się w rodzinnym mieście Volvo – Goteborgu. Jury oceniło zawodników biorąc pod uwagę trzy podstawowe parametry świadczące o klasie i umiejętnościach jazdy kierowcy zawodowego: wydajność, bezpieczeństwo i oszczędność paliwa. Przy okazji konkursu dla kierowców, rozstrzygnięto konkurs dla dziennikarzy, w którym zwycięzcą został również Polak – Mirosław Ganiec z redakcji TSL Biznes.

W 2018 roku do Polski przyjechały pierwsze pojazdy Volvo FM zasilane gazem LNG. Aż 30 tych proekologicznych samochodów zamówiła firma BISEK-ASFALT, tym samym stając się jednym z najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw w tej części kontynentu.

Volvo Trucks Poland aktywnie wspierało też projekty charytatywne i społeczne. Dyrektor zarządzająca – Małgorzata Kulis – wzięła udział w #ProjektPomagam, akcji, w ramach której zbierane były pieniądze na Fundację Mam Marzenie (pomoc dzieciom nieuleczalnie chorym). Volvo Trucks kontynuowało również swoją kampanię „Stop.Look.Wave.”. Przez dwa dni 800 uczniów ze szkół podstawowych odwiedziło w Nadarzynie (niedaleko Warszawy) Miasteczko Razem na Drodze, gdzie poprzez zabawę uczyło się zasad bezpieczeństwa na drodze. Trzeci rok z rzędu szwedzka marka wspierała też największą i najbardziej cenioną w branży transportowej akcję CSR – „Profesjonalni kierowcy”. Jej celem jest promocja zawodu profesjonalnego kierowcy oraz wsparcie firm transportowych, które od lat cierpią na deficyt pracowników. W ramach przedsięwzięcia organizowane są bezpłatne szkolenia dla kierowców z kat. prawa jazdy C+E, którzy chcą zacząć pracę w zawodzie. Z kolei wspólnie z założycielami bardzo popularnej strony i fanpage’a „Widzimy się na Dżangłerze” oraz firmą Wielton, Volvo Trucks zaangażowało się w akcję promującą „Korytarz Życia,” polegającej m.in. na dystrybucji darmowych naklejek edukujących kierowców w zakresie odpowiedzialnego zachowania na drodze.

1860x1050-vera-teaser2

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0