Volvo Trucks przedstawia nowe systemy bezpieczeństwa: przeciwdziałąjące poślizgowi i ograniczające ryzyko wypadnięcia z drogi
Większe bezpieczeństwo ruchu drogowego i lepsze warunki pracy kierowców. Tym właśnie kieruje się Volvo Trucks, wprowadzając na rynek nowe systemy wspomagające pracę kierowcy, oparte na Aktywnym Układzie Kierowniczym Volvo – rozwiązaniu, które zapewnia wyjątkową łatwość kierowania samochodem ciężarowym.
- Aktywny Układ Kierowniczy Volvo prawdziwie zrewolucjonizował pracę kierowcy. Większa stateczność kierunkowa pojazdu, łatwość manewrowania i komfort przyczyniły się do ograniczenia ryzyka wypadków i urazów powodowanych wysiłkiem. Bazując na tym sukcesie, obecnie wprowadzamy nowe funkcje, dzięki którym jeszcze bardziej wzrośnie bezpieczeństwo ruchu drogowego. Wszystko to ma związek z naszą wizją zera wypadków z udziałem samochodów ciężarowych Volvo. Te nowe funkcje zostały opracowane po to, by pomóc kierowcom unikać najczęstszych scenariuszy wypadków, zidentyfikowanych w ramach naszego programu badawczego – mówi Carl Johan Almqvist, dyrektor ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego i produktów w Volvo Trucks.
Poprzez integrację Aktywnego Układu Kierowniczego z systemami zwiększającymi komfort i bezpieczeństwo Volvo Trucks opracowało dwa nowe systemy bezpieczeństwa, których zadaniem jest zapobieganie wypadkom: Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z Asystentem Utrzymywania Stateczności oraz Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z Asystentem Utrzymywania Pasa Ruchu.
Przeciwdziałanie poślizgowi zanim do niego dojdzie
- Wyobraź sobie, że jedziesz po mokrej, śliskiej drodze i nagle czujesz, że tylne koła samochodu zaczynają tracić przyczepność. W tej sytuacji, zanim dojdzie do pełnego poślizgu, delikatnie kontrujesz kierownicą, aż zagrożenie minie. I dokładnie tak samo działa Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z Asystentem Utrzymywania Stateczności. Cała różnica polega na tym, że układ ten jest w stanie wykryć niebezpieczeństwo i pomóc ustabilizować pojazd, zanim w ogóle poczujesz, że coś jest nie tak – wyjaśnia Carl Johan Almqvist.
Ograniczenie ryzyka wypadnięcia z drogi lub niezamierzonego opuszczenia pasa ruchu
Kolejna innowacja: Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z Asystentem Utrzymywania Pasa Ruchu, wspomaga kierowcę w sytuacji, gdy wykryte zostaną oznaki przesuwania się pojazdu w kierunku linii ograniczających pas ruchu. Poprzez wymuszenie delikatnego skrętu koła kierownicy w odpowiednią stronę i aktywowanie łagodnych wibracji w kole kierownicy system ostrzega kierowcę i pomaga mu powrócić na właściwy tor jazdy.
Regulacja oporu na kole kierownicy, zależnie od indywidualnych preferencji
Oprócz dwóch nowych systemów wspomagających kierowcę, Volvo Trucks wprowadza także od dawna wyczekiwaną w pojazdach z Aktywnym Układem Kierowniczym funkcję indywidualnej regulacji oporu na kole kierownicy.
- Każdy kierowca inaczej odczuwa opór stawiany przez układ kierowniczy, który musi pokonać. Obecnie każdy z nich może dostosować siłę oporu odczuwalnego na kole kierownicy do swoich indywidualnych preferencji, tak aby jazda mogła być komfortowa, odprężająca i bezpieczna. To bardzo praktyczna funkcja, zwłaszcza w przypadku samochodów ciężarowych, których kierowcy często się zmieniają – mówi Carl Johan Almqvist.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.