W Finlandii – najcięższy samochód ciężarowy w Europie. 104 tony!
2015-11-27CargoNEWS0
Samochód o długości 33 metry został nazwany „Fińskim gigantem“. W związku z tym, że maksymalna dopuszczalna masa ciężarówek w Finlandii wynosi 76 ton, „nowicjuszowi“ wydano specjalne zezwolenie Agencji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w kraju.
Scania będzie przewozić główny produkt państwa północnego – czyli drewno.
Pojazd stworzono w wyniku eksperymentu. Należy rozważyć wszystkie jego plusy i minusy. Do tych pierwszych należy zaliczyć możliwość zastąpienia „Fińskim gigantem“ kilku zwykłych ciągników, obniżenie poziomu zużycia paliwa, zmniejszenie zatłoczenia dróg oraz szkód wyrządzonych dla środowiska. Do minusów natomiast zaliczamy uszkodzenia nawierzchni jezdni oraz trudności ze sterowaniem i manewrowaniem.
Ciężarówka wysłano do pracy na 300-kilometrową trasę pomiędzy fińskimi miastami Ivalo i Rovaniemi. W kabinie przewidziano interesującą funkcjonalność – pilot sterowania sygnalizacją świetlną. Co prawda, tylko jedną. Rzecz w tym, że na drodze „giganta“ znajduje się jeden most, przez który jest w stanie przejechać wyłącznie środkiem. Dlatego kierowca ma prawo całkowicie zamknąć ruch na moście, aby pierwszeństwo miał 104-tonowy kolos.
Tutaj można dowiedzieć się, jak będzie przebiegał protest polskich rolników na granicy z Litwą (które ciężarówki zostaną sprawdzone, kto to zrobi itp.).
Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.
Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.
5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI.Trwa walka niektórych krajów Europy Wschodniej z reformą międzynarodowego transportu drogowego, wprowadzoną przez Unię Europejską w ramach Pierwszego Pakietu Mobilności.
2021-04-10
0
Ta strona korzysta z plików cookies, wyświetla ukierunkowane reklamy i analizuje ruch, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce.Zgadzam się
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.