Wyłącznik tachografu i emulator AdBlue w tureckiej ciężarówce
W tureckiej ciężarówce zatrzymanej przez krakowskich inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego wykryto podłączone do tachografu niedozwolone urządzenie służące do fałszowania czasu pracy. Tego samego dnia zatrzymano też pojazd polskiego przewoźnika, który w swojej ciężarówce zamontował emulator AdBlue, wyłączający układ oczyszczania spalin(SCR).
28 września w miejscowości Chyżne na DK7 małopolscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymany do kontroli ciągnik siodłowy wraz z naczepą, którym turecki przewoźnik wykonywał międzynarodowy transport drogowy rzeczy przewożąc 22 tony towaru z Polski do Turcji. W trakcie czynności kontrolnych stwierdzono, że do tachografu podłączone zostało niedozwolone urządzenie sterowane pilotem służące do fałszowania czasu pracy (wyłącznik tachografu). Przeróbka pozwalała na dowolne wyłączanie pracy nadajnika bez generowania przez tachograf jakichkolwiek błędów i rejestrowania odpoczynku kierowcy zamiast jazdy. Pojazd i tachograf doprowadzono do stanu fabrycznego w serwisie tachografów, a przewoźnik pokrył koszty naprawy. Na poczet przyszłej kary kierowca zapłacił kaucję 11000 zł. Pojazd usunięto na parking strzeżony.
Tego samego dnia zatrzymano również ciężarówkę przewoźnika polskiego, którą wykonywany był przejazd na trasie Serbia – Polska. W pojeździe stwierdzono manipulację w układzie oczyszczania spalin. Dołączony został emulator Adblue, co skutkowało tym, że samochód emitował do atmosfery nieoczyszczone spaliny, zawierające zwiększoną ilość szkodliwych substancji. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu oraz wydali zakaz dalszej jazdy.
Źródło: GITD
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.