Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Zdaniem europejskich redakcji warto wybrać IVECO. Redaktorzy przeprowadzili testy drogowe

iveco-1

Według testów drogowych przeprowadzonych przez czołowe europejskie redakcje najlepszym wyborem zarówno w wersji zasilanej gazem, jak i olejem napędowym jest IVECO. 

Najnowsze testy wykazały konkurencyjność modelu Stralis XP Diesel oraz potwierdziły pozycję Stralisa NP 460 jako rynkowego lidera. Wyniki testów potwierdzają również, że IVECO ma dwóch czempionów TCO2 — Stralisa XP i NP. Obydwa modele wyróżniają się niskim zużyciem paliwa, co ma przełożenie na finansowe oszczędności i ograniczenie emisji CO2.

Sieć dystrybucji LNG w Europie pokrywa już główne szlaki komunikacyjne i liczy ponad 150 stacji. Punktów tych wciąż przybywa, co sprawia, że LNG już teraz stanowi realną alternatywę w transporcie.

Stralis NP 460 w wersji jednopaliwowej z dwoma zbiornikami LNG oferuje zasięg do 1600 km przy takich samych osiągach jak analogiczny model z silnikiem Diesla, ale ma nad nim przewagę w postaci wyjątkowo niskiego spalania. „Gazowy” Stralis NP zużywa do 15% paliwa mniej, co przy niższych cenach gazu ziemnego w porównaniu z olejem napędowym przekłada się na poważne oszczędności. Dalsza redukcja kosztów wynika z faktu, że inaczej niż w pojazdach z silnikami Diesla układy oczyszczania spalin w samochodach zasilanych gazem ziemnym nie wymagają stosowania AdBlue. W połączeniu z długimi okresami międzyprzeglądowymi wynoszącymi 90 000 km oszczędności na całkowitym koszcie posiadania w porównaniu z samochodami zasilanymi olejem napędowym sięgają 9%.

Silnik IVECO Cursor 13 NP jest chroniony dwoma patentami: pierwszy z nich dotyczy autorskiego rozwiązania FPT Industrial w zakresie ograniczania spalania stukowego, które umożliwia zwiększenie osiągów i stosowanie paliw o zróżnicowanych parametrach oraz chroni trójfunkcyjny katalizator przed skutkami tzw. wypadania zapłonów. Druga technologia, również opracowana przez FPT Industrial, to system aktywnego zarządzania przepływem powietrza, czyli doboru stechiometrycznego składu mieszanki również podczas zmiany przełożeń. Zapewnia ona stałą wartość momentu obrotowego w czasie zautomatyzowanego przełączania biegów, co przekłada się na maksymalizację osiągów przy najwyższym przełożeniu.

Stralis NP 460 jest pierwszym samochodem ciężarowym na gaz ziemny wyposażonym w zautomatyzowaną skrzynię biegów najnowszej generacji. W 12‑biegowej przekładni Hi‑TroniX zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania, dzięki którym charakteryzuje się ona sprawnością wynoszącą 99,7%, wyjątkową trwałością oraz najlepszą w swojej klasie rozpiętością przełożeń (16,7) i równie korzystnym stosunkiem przenoszonego momentu obrotowego do masy. W porównaniu z poprzednim modelem czas zmiany przełożeń skrócono o 10%. Skrzynia oferuje również dodatkowe funkcje, takie jak tryb rozkołysania, cztery biegi wsteczne oraz możliwość montażu przystawek odbioru mocy (PTO) jak Stralisie z silnikiem Diesla. Skrzynia Hi‑TroniX dla Stralisa NP jest standardowo wyposażona w hydrauliczny intarder oraz zwiększającą komfort pracy kierowcy i bezpieczeństwo jazdy funkcję ułatwiającą ruszanie na wzniesieniu Hill holder. Standardowym wyposażeniem Stralisa NP jest system HI‑CRUISE, czyli układ przewidującego tempomatu opartego na topografii terenu i lokalizacji GPS. System pomaga dostosować prędkość, przełożenie do pokonywanej trasy maksymalizując oszczędności paliwa. Wykorzystuje działanie funkcji Eco-Roll – rozłącza układ napędowy podczas zjazdów ze wzniesienia. Stralis NP został wyposażony w znany ze Stralisa XP Ecoswitch – układ dostosowujący dostępne parametry silnika do aktualnych warunków trasy i masy zestawu. Wszystkie te rozwiązania zapewniają wyjątkowo niskie zużycie paliwa zwłaszcza w terenie pagórkowatym i przy niepełnym obciążeniu.

Technologia Natural Power firmy IVECO, wraz z szybko rozwijającą się siecią dystrybucji paliwa gazowego, sprawia, że Stralis NP jest realnym i dostępnym natychmiast rozwiązaniem dla operatorów logistycznych chcących skompletować przyjazny dla środowiska park pojazdów bez uszczerbku dla osiągów i wydajności — a jednocześnie z pożytkiem dla rentowności oraz z perspektywą pozyskania nowych zamówień dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu na transport zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju.

iveco-2

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0