Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Zgłoszono, że przewoźnik stosuje wyłączniki tachografu. Na wyłączniku przejechał przynajmniej 20 tys. km

wylacznik_dolonoslaskie

Kontrola pojazdów tego dolnośląskiego przewoźnika odbyła się w oparciu o oficjalny wniosek. Osoba, która go złożyła najwidoczniej doskonale zdawała sobie z tego, że w ciężarówkach stosowane są wyłączniki tachografów.

Nielegalny sprzęt znaleziono w jednej z dwóch skontrolowanych ciężarówek. Jednocześnie stwierdzono manipulowanie przebiegiem. Przebieg okazał się o 20 tys. km niższy niż wskazywał licznik.

Więcej w komunikacie GITD:

Wyłącznik, za sprawą którego kierowca ciężarówki manipulował czasem pracy, ujawnili w trakcie kontroli dolnośląscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego. Dzięki wyłącznikowi kierowca rejestrował na tachografie odpoczynek podczas faktycznej jazdy. Urządzenie blokowało również rejestrację przejechanych kilometrów. Możliwe, że ciężarówką przejechano tak aż 20 tys. kilometrów.

Wrocławscy inspektorzy ITD skontrolowali 17 lutego dwie ciężarówki należące do dolnośląskiego przedsiębiorstwa. Była to odpowiedź na wniosek o przeprowadzenie kontroli, z którego wynikało, że kierowcy tej firmy wykonują międzynarodowe przewozy bez należytego rejestrowania czasu pracy. Weryfikacja jednej z dwóch ciężarówek nie wykazała nieprawidłowości, ale wynik kontroli drugiego pojazdu może zakończyć się poważnymi konsekwencjami zarówno dla kierowcy, jak i przewoźnika.

Analiza danych z tachografu, karty kierowcy oraz okazanych dokumentów wykazała, że kierowca kilkukrotnie podczas przewozu, jadąc w kierunku granicy bądź wracając do miejsca garażowania pojazdu, wykorzystywał tzw. wyłącznik. Podczas jazdy urządzenie mogło rejestrować dowolnie zadeklarowaną aktywność prowadzącego, w tym odpoczynek. Wyłącznik blokował także rejestrację przejechanych kilometrów. Po sprawdzeniu jednostek sterujących pojazdu ustalono, że rzeczywisty przebieg ciężarówki jest o ponad 20 000 km niższy od rzeczywistego. Możliwe zatem, że jeżdżący tym pojazdem przejechali tak duży dystans bez rejestracji jazdy na kartach kierowców i w pamięci tachografów.

Ciężarówka trafiła do serwisu, w którym zdemontowano wyłącznik. Kierowca został ukarany mandatem karnym, a wobec przewoźnika toczy się już postępowania administracyjne. W związku z podejrzeniem popełnienia przestępstwa, tj. cofnięcia wskazań drogomierza, Inspekcja Transportu Drogowego przekaże sprawę policji.

3 (1)

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0