Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Zielone korytarze mają upłynnić ruch na granicach

kierowca-polski-w-trasie

Komisja Europejska przedstawiła wczoraj, 23 marca, nowe praktyczne rozwiązania dotyczące wdrażania wytycznych dotyczących środków zarządzania granicami, aby utrzymać stały przewóz towarów w całej UE podczas pandemii.

Z zielonych korytarzy mogą korzystać pojazdy przewożące wszystkie towary bez wyjątków (pierwotnie miały być przeznaczone tylko dla towarów takich jak leki czy żywność). Zielone korytarze mają pomóc zminimalizować czas przekraczania granic do 15 minut.

Skrócenie czasu oczekiwania na granicach – ma to nastąpić m.in. dzięki podjęciu następujących działań:

  • procedury na przejściach granicznych dla zielonych korytarzy należy ograniczyć i uprościć do niezbędnego minimum. Kontrole i badania przesiewowe należy przeprowadzać bez konieczności opuszczania przez kierowców pojazdów, a sami kierowcy powinni być poddawani jedynie minimalnym kontrolom;
  • kierowców pojazdów towarowych nie należy prosić o przedstawianie żadnego innego dokumentu niż paszport/ dowód osobisty i prawo jazdy oraz, w razie konieczności, zaświadczenie od pracodawcy. Należy dopuścić elektroniczne składanie/wyświetlanie dokumentów;
  • wzywa się państwa członkowskie do czasowego zawieszenia wszystkich obecnych na ich terytorium zakazów jazdy, takich jak zakaz jazdy w weekend czy w nocy oraz zakazy sektorowe;
  • zachęca się państwa członkowskie do utworzenia bezpiecznych korytarzy transportowych, aby umożliwić prywatnym kierowcom i ich pasażerom, takim jak pracownicy służby zdrowia i transportu, a także obywatelom UE powracającym do domów, niezależnie od ich narodowości, bezpośredni priorytetowy przejazd w każdym niezbędnym kierunku w ramach sieci TEN-T. Jednoczenie muszą oni ściśle przestrzegać zasad dotyczących przebywania na wyznaczonej trasie i robienia koniecznych minimalnych przerw na odpoczynek;
  • wystarczające do poświadczenia, że dany pracownik prowadzi działalność w zakresie transportu międzynarodowego, powinno być okazanie uznanego na szczeblu międzynarodowym świadectwa kwalifikacji; w przypadku braku takich świadectw (nie wszyscy międzynarodowi kierowcy je posiadają), wystarczające powinno być zaświadczenie podpisane przez pracodawcę;
  • te zasady powinny mieć również zastosowanie do obywateli państw trzecich, jeżeli są one niezbędne do zapewnienia swobodnego przepływu towarów w obrębie UE i na jej terytorium.

*

Wdrożenie powyższym wytycznych leży w gestii poszczególnych państw członkowskich.

Więcej informacji: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/pl/ip_20_510

Źródło: ZMPD

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0