Zobacz, jak wygląda nowa kabina sypialna G w kabinach Scania nowej generacji
Oferta kabin pojazdów Scania nowej generacji dosłownie rośnie w oczach. Nowa kabina sypialna G jest dostępna w następujących wysokościach: niska, standardowa i wysoka. To dobra wiadomość dla klientów, którzy z powodu masy pojazdu, jego wysokości lub kosztów poszukują kabiny o doskonałej widoczności, zamontowanej na ramie niżej i zapewniającej wygodniejszy dostęp do wnętrza.
Kabina G20 uzupełnia ofertę kabin sypialnych R20 i S20, zaprezentowanych w ubiegłym roku z myślą o transporcie długodystansowym. G20 to rozwiązanie dla klientów, którzy oczekują obszernego wnętrza i wysokiego komfortu pracy. Trzy serie kabin pojazdów Scania nowej generacji tworzą razem gamę, której możliwości specyfikacji i różnorodność nie ma sobie równych na rynku.
– Kabinę sypialną G20 prezentujemy jako pierwszą, kabina dzienna pojawi się w dalszej kolejności. Stanowi ona ważne uzupełnienie oferty dla klientów, którzy oczekują niżej położonego wejścia do kabiny. To wielofunkcyjne rozwiązanie, które sprawdzi się przy realizacji różnorodnych zadań. Kabina G jest przydatna w szerokiej gamie zastosowań, a jej aerodynamiczny kształt z pewnością sprawdzi się w transporcie długodystansowym – komentuje Björn Fahlström, Vice President, Product Management, Scania Trucks.
Kabina G20 występuje w trzech wariantach wysokości: niskim, standardowym i wysokim (Highline). W dwóch z nich wysokość sufitu została zwiększona w porównaniu z obecną gamą kabin P/G/R. Niski wariant pozostał bez zmian,
na czym skorzystają na przykład klienci przewożący samochody lub używający zabudów, które zajmują przestrzeń nad kabiną. Wewnętrzna wysokość kabiny standardowej została zwiększona o 10 cm, a wersji Highline o 16 cm.
Wnętrza pojazdów Scania nowej generacji zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić optymalny komfort kierowcy. Duża powierzchnia szyb gwarantuje doskonałą widoczność. Pojazdy są ergonomiczne i zostały wykonane z materiałów o wysokiej jakości.
Wnętrza kabin serii R i S pojazdów nowej generacji docenili zarówno klienci, jak i dziennikarze. Wśród najczęściej podkreślanych zalet znalazły się: rozmieszczenie elementów wewnątrz, wysoka jakość, wybór materiałów wykończeniowych, możliwość adaptacji do różnych potrzeb, komfort, a nade wszystko umieszczenie kierowcy w centrum uwagi. Seria G posiada te same cechy.
– Niezależnie od szczegółów zamówienia, każdy, kto wybierze kabinę G przekona się, że przewyższa ona jakością obecną generację. Kabina została udoskonalona w każdym aspekcie, ma większą powierzchnię przeszkloną, niżej biegnące krawędzie okien i więcej schowków. Została doskonale zaprojektowana jako całość – komentuje Björn Fahlström.
Elastyczność
G20, podobnie jak większe kabiny sypialne, może zostać wybrana w kilku różnych wariantach oraz wyposażona w szereg opcji i akcesoriów podnoszących komfort, funkcjonalność i bezpieczeństwo pracy kierowcy. Znacznie rozszerzona została zwłaszcza możliwość przechowywania rzeczy w schowkach. Ma to związek z większą wysokością wnętrza, umożliwiającą umieszczenie obszernych schowków zarówno w przednich, jak i tylnych narożach kabiny, także w wariancie o standardowej wysokości dachu. Kabina G20 mieści również wygodną leżankę, pod którą można ulokować, w różnych konfiguracjach, schowki i lodówkę.
Inżynierowie Scania opracowali także specjalną podstawkę pod tablet, która może być zamocowana na tablicy rozdzielczej. Podstawka jest obrotowa i bardzo stabilna. W kabinie znajduje się również blat, który można umieścić nad tablicą rozdzielczą i z łatwością zdemontować, gdy to konieczne. Warto też wspomnieć o licznych gniazdkach elektrycznych zapewniających energię dodatkowym urządzeniom. Kabina G ma ich co najmniej sześć, w tym dwa 12/24 V i cztery wejścia USB, rozmieszczone w najdogodniejszych miejscach.
Dodatkowym atutem są kieszenie w drzwiach, które podobnie jak w serii R i S mogą pomieścić typowe butelki 1,5 l. Innym przykładem elastyczności i możliwości daleko posuniętej indywidualizacji jest tablica rozdzielcza. Można ją poszerzyć z prawej strony, aby umieścić na niej dodatkowe przełączniki potrzebne np. do sterowania zabudową.
Bezpieczeństwo i komfort
Cenną innowacją w nowych kabinach jest Scania Night Lock, rozwiązanie o dużym znaczeniu dla komfortu kierowcy. To wytrzymały, mechaniczny zamek, który uniemożliwia intruzowi ciche otworzenie drzwi do kabiny, gdy kierowca wypoczywa.
– Zdajemy sobie sprawę z tego, że odporny na uszkodzenie, mechaniczny zamek, to rozwiązanie, którego poszukują nasi klienci ponieważ zwiększa bezpieczeństwo. Nietrudno wyobrazić sobie, co przeżywa kierowca, który zatrzymuje się nocą na odpoczynek na odludnym parkingu przy autostradzie i jak przydatna jest wówczas solidna bariera, odgradzająca go od otoczenia – mówi Björn Fahlström.
We wnętrzu nowych kabin znajduje się wiele urządzeń i akcesoriów, które mogą uczynić życie kierowcy łatwiejszym. Świetlik dachowy, pełniący funkcję wyjścia bezpieczeństwa jest obecnie większy i może być sterowany ręcznie lub elektronicznie. Inne przykłady, to estetyczny pojemnik na śmieci z wieczkiem oraz szeroka poręcz na tylnej ścianie. Jako opcja jest też dostępna ręcznie sterowana klimatyzacja.
– Najważniejszą cechą nowych kabin jest panująca w nich charakterystyczna atmosfera. Niezależnie od tego, czy klient wybierze prostszy czy bardziej ekskluzywny wariant kabiny G, zawsze może spodziewać się kierownicy z przyciskami, nowoczesnej tapicerki, estetycznej kolorystyki oraz widocznej na pierwszy rzut oka wysokiej jakości – dodaje Björn Fahlström.
Ręczne skrzynie biegów
Wraz z poszerzeniem gamy kabin nowej generacji, dostępne będą też ręczne skrzynie biegów. Klienci, którzy zdecydują się na nie, dostrzegą od razu skróconą dźwignię zmiany biegów, ułatwiającą dobór i zmianę przełożenia. Ręczne skrzynie szczególnie cenią kierowcy pracujący w lesie. Chcą mieć pełną kontrolę nad zmianą biegów jadąc po trudnym terenie do miejsca, w którym odbywa się wycinka nawet, jeśli ten sam efekt mogą uzyskać przestawiając zautomatyzowaną skrzynię Scania Opticruise w tryb manualny.
Aby zadowolić leśników oraz tych, którzy oczekują intuicyjnych, wytrzymałych pojazdów o wysokiej dyspozycyjności, równocześnie z nowymi kabinami pojawiają się dwa nowe rozwiązania. Jednym z nich są pojazdy 6×4 z tandemowymi mostami napędowymi. Drugie to nowy, wytrzymały zderzak P40, który może być zamawiany do kabin serii G, R i S.
Solidny zderzak P40 został wysunięty o 40 mm do przodu, dzięki czemu doskonale chroni pojazd. W określonych zastosowaniach zapewnia również wysoki prześwit, co jest szczególnie przydatne, gdy pojazd regularnie pokonuje bezdroża.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.